Dit heb ik gevonden op de site van elfri:
"Voor de nieuwe schuldenregelingen die vanaf heden worden opgestart, geldt dat het onbeslagbaar deel van de inkomsten en de schuldenaar behouden blijft. Evenwel kan de schuldenaar toch beslissen om het onbeslagbaar deel van de inkomsten voor een deel aan de schuldbemiddelaar over te laten. Hiervoor is de uitdrukkelijke instemming nodig van de schuldenaar.
In de praktijk zal die slechts gegeven worden wanneer het de bedoeling is om een onroerend goed te redden maar voor die schuldenaars die geen onroerend goed hebben, is het belangrijk om te weten dat zij steeds het onbeslagbaar deel van hun inkomen behouden. Dit onbeslagbaar deel wordt per kop berekend en dus per gezinslid. Voor mensen die meer dan 1.500 € per maand verdienen bedraagt dit ongeveer 1250 € meer 60 € per kind ten laste. Voor mensen die ongeveer 1200 € per maand verdienen, bedraagt dit bij benadering 1100 € meer 60 € per kind ten laste. Voor de precieze berekening verwijs ik naar de links op deze site. Vergeet ook niet dat kindergeld en onderhoudsgeld voor de kinderen, naast maaltijdcheques onbeslagbaar zijn"
Volgens deze informatie zou mijn man zijn leefgeld 1.250 + 120 euro (2 kinderen ten laste) = +/- 1.350 euro.
De lopende alimentatie die hij maandelijks moet betalen, zal hij hiervan moeten betalen of wordt dat ook opgenomen bij de schulden?
We zouden héél blij zijn als hij rond de 1.300 euro zou mogen overhouden van zijn loon