Sorry maar bij een CSR kan dit wel, en zeker daar u een inkomen heeft !Zijn leefloon kan dus niet minder zijn dan de beslagvrij bedrag? Dat is enigszins goed nieuws....vooral als hij als samenwonend met gezin ten laste zal gezien worden. Dat stelt mij al een beetje meer gerust.
In CSR kan hij geen verdere schulden meer maken dus een lening waar hij mee voor tekent zal er niet inzitten
Als je een advocaat raadpleegt die crs kan aanvragen, dan zal je pas weten hoe de verdeling zal plaatsvinden.Zijn leefloon kan dus niet minder zijn dan de beslagvrij bedrag? Dat is enigszins goed nieuws....vooral als hij als samenwonend met gezin ten laste zal gezien worden. Dat stelt mij al een beetje meer gerust.
Als hij zoveel schulden heeft, wie gaat hem nog een lening toekennen. Hij zal eerst toegelaten moeten worden tot crs, en dat zal zo niet lukken.Dus stel dat hij volgende maand een lening aangaat om een auto te kopen ( van +/- 20.000 euro), zal hij de wagen moeten verkopen wanneer hij CSR aanvraagt of ...?
CRS is voor mensen met schulden, geen vrijgeleide om schulden op te bouwen, zou nogal simpel zijn. Schuldeisers kunnen ook beroep aantekenen.
U kijk op crs is te zwart wit. Met een lening kan hij zelf zijn schuld makkelijk afbetalen op 5 a 6 jaar.Uit verhalen kan ik uitmaken dat de meeste mensen in CSR werkloos zijn en op het einde van de rit toch schuldvrij...Het is dan toch niet eerlijk tegenover de mensen die wél willen werken en dan niet worden toegelaten tot CSR...