Enkele jaren geleden zijn mijn vriendin en ik uit elkaar gegaan. Zij bleef in ons huis wonen met inboedel dat van mij was. Na veel ruzie is het huis verkocht geraakt. Achteraf ontdekte ik dat ze een deel van mijn inboedel had meegenomen en het deel dat er nog stond had ze opzettelijk beschadigd.
Een half jaar later kreeg ik van haar een aangetekende brief waarin stond dat ik nog een deel van onze gemeenschappelijke kosten (lening, verzekering,...) aan haar moest terug betalen. Ik heb een aangetekend schrijven terug gestuurd met de kosten die ik had moeten maken om mijn spullen te vervangen of te repareren en wat mij betrof, waren we effen. Omdat ik het niet wilde laten aanslepen heb ik in de brief vermeld dat ik voor een bepaalde datum van haar een reactie wilde horen en bij uitblijven van een tegenvoorstel zou ze akkoord gaan met mijn voorstel.
Nu krijg ik anderhalf jaar later van haar advocaat een aanmaning tot het terugbetalen van de resterende kosten, anders zou ze een gerechtelijke procedure willen starten... Dus wat moet ik nu doen? Betalen, of had ze anderhalf jaar geleden al op mijn aangetekend schrijven moeten reageren?