Geld

Bart82
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Geld

#1 , 24 feb 2016 09:51

Enkele jaren geleden zijn mijn vriendin en ik uit elkaar gegaan. Zij bleef in ons huis wonen met inboedel dat van mij was. Na veel ruzie is het huis verkocht geraakt. Achteraf ontdekte ik dat ze een deel van mijn inboedel had meegenomen en het deel dat er nog stond had ze opzettelijk beschadigd.

Een half jaar later kreeg ik van haar een aangetekende brief waarin stond dat ik nog een deel van onze gemeenschappelijke kosten (lening, verzekering,...) aan haar moest terug betalen. Ik heb een aangetekend schrijven terug gestuurd met de kosten die ik had moeten maken om mijn spullen te vervangen of te repareren en wat mij betrof, waren we effen. Omdat ik het niet wilde laten aanslepen heb ik in de brief vermeld dat ik voor een bepaalde datum van haar een reactie wilde horen en bij uitblijven van een tegenvoorstel zou ze akkoord gaan met mijn voorstel.

Nu krijg ik anderhalf jaar later van haar advocaat een aanmaning tot het terugbetalen van de resterende kosten, anders zou ze een gerechtelijke procedure willen starten... Dus wat moet ik nu doen? Betalen, of had ze anderhalf jaar geleden al op mijn aangetekend schrijven moeten reageren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 feb 2016 09:55

U kan niet unilateraal een termijn opleggen aan de tegenpartij, zo werkt het niet.

U dient te beoordelen of de kosten die uw ex aanrekent inderdaad verschuldigd zijn en of u zeker bent (bewijsbaar) van de kosten die zij aan u verschuldigd is. Indien ja dan kan u schuldcompensatie toepassen; indien u echter haar voredering niet kan betwisten en zelf met bewijsproblemen zit over hetgeen zij aan u verschuldigd zou zijn, is het verstandiger te betalen. Wij kunnen dat niet inschatten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Bart82
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 feb 2016 10:30

Okee, bedankt!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”