Graag uw contactgegevens - ik kan u genoeg bewijs overhandigen. Ik neem aan dat u geen schroom heeft deze publiek te maken - u bent zeer zeker van uw zaak en dit is precies wat ik zoek in een persoon die mij legaal advies geeft en kan bijstaan voor de rechtbank. Alvast bedankt.Wij zouden de verdediging niet aanvaarden wegens onverdedigbaar.
U vergist zich, dit is net het punt van mijn betoog. U hebt iets waar u normaal wel recht op had, volledig verkeerd verwoord, waardoor uw werkgever u geen ziektedag moet geven.LeenW, u hebt het wederom bij het verkeerde eind : ik heb aangegeven dat ik niet in staat ben om te werken! Dit kwalificeert zich mijns inziens als arbeidsongeschikt. Gelieve niet meer te antwoorden, dit is geen semantische discussie.
Bedankt voor je wel geformuleerde antwoord - echter, die dag is voorbij, kan dokter mij voor een dag in het verleden alsnog ziekte voorschrijven?heren, dames, ik denk dat poster het best geholpen is met volgende raad: poster voelde zich onwel na een slapeloze nacht. Hij heeft dit correct gemeld aan zijn werkgever. Maar werkgever heeft de "voorzichtige" manier waarop poster zich uitdrukte aangegrepen om spijkers op laag water te zoeken en dus te oordelen dat werknemer niet ziek was. Laten we er van uit gaan dat poster zich wél onwel voelde, want waarom zou je je voorzichtig uitdrukken als je wil liegen dat je ziek bent? Het is "des mensen" dat men dan juist gaat overkompenseren en juist vertellen dat men zich echt te beroerd voelt en een dagje uit moet zieken. Toch? Werkgever heeft blijkbaar een slechte dag en wil werknemer pushen er een verlofdag voor te nemen. Tja, je kan enkel verder in discussie treden met je werkgever. en dat zou ik niet aanraden. Stap gewoon naar de dokter, leg het uit. uit je bezorgdheid over die slapeloze nacht en wat daar de reden van kan zijn. Dokter zal je onderzoeken, je bloeddruk zal wellicjht ook wat verhoogd zijn (van al die commotie er rond) en hij zal je dit dagje ziekte gerust voorschrijven.
het is hier door diverse personen reeds bevestigd en ik kan het enkel maar bevestigen: op basis van wat u geschreven heeft aan de [werkgever], is er geen sprake van een aanvraag va een dag ziekteverlof. U geeft enkel aan dat u in de onmogelijkheid bent om te werken door slecht slapen. Slecht slapen is geen ziekte, maar is een bepaalde activiteit. Ik slaap al 2 jaar slecht (kind die wakker wordt), maar dat zorgt er niet voor dat ik ziek ben.PS: buitenstaande het feit dat dit per mijn arbeidsovereenskomst niet eens nodig is ! (wat mijn initieel punt van discussie was!)
Indien u benevens het verlies van een verlofdag nog wat geld wil verkwanselen dan hebt u inderdaad nood aan een advocaat die bereid is eender welke zaak aan te nemen, de totaal hopeloze incluis.Graag uw contactgegevens - ik kan u genoeg bewijs overhandigen. Ik neem aan dat u geen schroom heeft deze publiek te maken - u bent zeer zeker van uw zaak en dit is precies wat ik zoek in een persoon die mij legaal advies geeft en kan bijstaan voor de rechtbank. Alvast bedankt.Wij zouden de verdediging niet aanvaarden wegens onverdedigbaar.
u kan uw stelling ook omdraaien, bent u een dokter? bent u dan bevoegd te oordelen dat je ziek bent?Indien ja, is de werkgever dan bevoegd om de reden van afwezigheid individueel al dan niet te beoordelen als ziekte? De werkgever is geen dokter.
was fout geschreven van mij, moest idd de werkgever zijn.JPV, bedankt voor je antwoord. Je hebt me meermaals goed advies gegeven in de afgelopen jaren. Ik heb overigens niets "geschreven aan de dokter", enkel een melding aan mijn werkgever dat ik niet in staat ben mijn werk uit te voeren.
semantiek (in de zin van "studie van woorden") is niet de sleutel, er is geen discussie over wat een woord betekent, er is een discussie over de definitie van ziekte, die jij anders interpreteert dan de wetgever doet.Zoals eerder vermeld in deze topic had ik dus gewoon moeten zeggen dat ik "ziek" ben? Dus is semantiek toch puur de sleutel hier?
er is geen dilemma. De werkgever oordeelt niet over een ziekte. De werkgever oordeelt dat je niet voldoet aan de voorwaarden om als uitkeringsgerechtigd (met gewaarborgd loon) arbeidsongeschikt te zijn en kan dat perfect doen.Indien ja, is de werkgever dan bevoegd om de reden van afwezigheid individueel al dan niet te beoordelen als ziekte? De werkgever is geen dokter. En de werknemer is daarenboven beschermd door het medisch geheim....
Begrijpt u het dilemma?
Ik heb alles gelezen. En pas uw toon wat aan, ik probeer u wel degelijk te helpen.@mjers : lees alvoor u reageert....
Zucht..... Moet ik een nieuwe topic starten? Dit is een JURIDISCH FORUM, dus gelieve uw commentaar te staven.
Moet ik het voor u uit tekenen?
U staat voor de rechter en u verdedigt mijn zaak. Wat is uw pleidooi en waarop is dit gebaseerd?
Ik hoop dat dit helpt.