#13 , 23 feb 2016 21:04
Ik herhaal even mijn vraag, want deze topic is vervuild door grappenmakers en komman**kers. :
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Ik heb mij gisterochtend volgens de regels van het bedrijf alvorens de aanvang van mijn werkdag aan mijn directe manager afwezig gemeld
- In mijn bericht heb ik vermeld dat ik de hele nacht niet heb kunnen slapen en niet in staat ben om te werken
- Mijn directe manager heeft ontvangst bevestigd
Later in de dag krijg ik bericht van de personeelsdienst en de 'manager van mijn directe manager' dat "niet kunnen slapen" geen reden voor ziekte is en dat ik in de plaats een onbetaalde werkdag moet declareren en geen ziekte.....
- Het arbeidsreglement dicteert dat voor een eerste of tweede enkele dag van ziekte geen ziektebriefje van de dokter nodig is (edit:dit is voor mij van toepassing)
- Mijn werkgever profileert zich hier dus als dokter (uiteraard zonder fysiek/mentaal onderzoek) en eist van mij dat ik de dag als onbetaald verlof declareer...
Ik heb dit in mijn hele carrière nog nooit meegemaakt.
Mag mijn werkgever dit zomaar doen?
En zoniet, wat kan ik hier tegen doen?
Alvast bedankt !!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Graag uw serieus advies..