De Huisbaas

Cylver
Topic Starter
Contacteer: Website Twitter

De Huisbaas

#1 , 22 feb 2016 20:33

Hallo,

Het gaat hier niet over mijn huisbaas maar die van een kennis.
Deze huisbaas is echt een klier van een vent die niet vies is van zwart werk en bedrog.
Deze vraag is in het belang van iedere huurder die in zijn gebouw woont.

Als je een aangetekend schrijven stuurt, dan doet mr géén enkele moeite om die te gaan halen.
Sterker nog hij heeft er plezier in dat je je geld er voor niets hebt ingestoken en zegt dood leuk : stuur het maar via mail.

Dit ging enkel over een document van de verwarmings-installatie die afgekeurt is,
maar wat als je nu je opzeg doet en mr wil het aangetekend schrijven niet aannemen ?

En dan nog iets, hij zou 2 maanden hebben om iets aan de verwarmings-ketel te doen, maar we weten nu al dat hij dat gewoon gaat klasseren,
wat kunnen de huurders hier aan doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2016 20:52

Het mooie aan een aangetekend schrijven is dat het geacht wordt geldig te zijn betekend (ontvangen), onafhankelijk van de vraag of de verhuurder het afgehaald heeft of niet. Zich daar niets van aantrekken doet hij op eigen risico want indien er nadien een rechtszaak van komt zal de rechter er gewoon van uitgaan dat hij kennis had van wat werd aangebracht. Om zeker te zijn stuurt u tegelijk hetzelfde via gewone brief en AS en verwijst u in beiden naar elkaar. Persoonlijk hou ik het bij enkel AS.

Hetzelfde type van personen denkt vaak ook dat ze ervan af zijn indien een deurwaarder langskomt met een betekening en ze weigeren te tekenen voor ontvangst en hem wegsturen. De ontnuchtering volgt wanneer de deurwaarder vergezeld van politie en slotenmaker komt aankloppen en weigeren geen optie meer is.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

WP002

#3 , 22 feb 2016 23:21

Gewoon naar de rechtbank dus. De huisbaas zal daar zó klein worden dat hij de deur niet eens meer moet opendoen om er onderdoor te kunnen.

Reclame

Terug naar “Huren”