Nu kreeg ik telefoon van de boekhouding van de meubelfirma dat er een fout gebeurd was en ik een klein bedrag te weinig betaald heb. Ik heb het even nagekeken en het bedrag op de bestelbon komt inderdaad niet overeen met het bedrag op de factuur. Om de bedragen af te ronden: totaal bedrag was ongeveer €1400 op de bestelbon, betaald voorschot was €300, te betalen bedrag op de factuur (en ook zo betaald via bankcontact): €1050. Verschil is dus €50 ongeveer (aangezien het niet om afgeronde bedragen ging, was dit verschil me niet opgevallen. Ik wist gewoon dat ik iets van een goeie €1000 nog moest betalen, vandaar dat ik dit op het moment zelf als OK, beschouwde).
De bestelbonnen bevatten alle individuele prijzen, facturen / leveringsbonnen bevatten geen indivuele prijzen, enkel verwijzing naar de bestelbonnen, betaalde voorschotten, en nog te betalen.
Heeft de meubelfirma hier nu een punt? Het is maar een klein bedrag, dus ik wil er geen "zaak" van maken, en uiteindelijk is het correct dat ze een fout gemaakt hebben, maar ik heb wel een document waarop "voldaan" staat. Ik vraag me af of ze in het andere geval me ook zouden opbellen om te vragen waar ze het teveel betaalde zouden kunnen terugstorten

Vandaar mijn vraag: is mijn schuld, juridisch gezien (niet moreel gezien) voldaan of niet?