BURN -OUT ...

max-brabbel
Topic Starter

BURN -OUT ...

#1 , 12 feb 2016 17:07

Feiten; na 13 jaar zelfstandig begin ik terug te werken als bediende. ( field technicus voor België ) Dit werk houd in dat ik maandelijks werven bezoek om nazicht van onze installaties, na enkele maanden heb ik een werkongeval. (Popeye spier rechter arm) = "voor 80% afgescheurde biceps spier" ik pas mijn werk wat aan door "licht en aangepast werk" maar na enkele weken is er geen verbetering dus 'ontslag' .06.09.2012

De verzekering van mijn werkgever erkent mijn ongeval niet als "werkongeval" reden; geen getuigen. Geen getuigen dat is correct ,ik was voor 85% van mijn opdrachten alleen op de baan en zelfstandig aan het werken aan onze installaties op verlaten werven. 'k Heb wel direct mijn leidinggevende verwittigd en 's avonds naar de Dr. geweest voor het opmaken van de documenten voor de bedrijfverzekering die ze hadden door gemaild "zware spierscheur" dacht mijn huis arts, licht en aangepast werk. (=> Arbeidsrechtbank case I )

Na een half jaar wordt io met behandelende Prof. van Gent beslist om geen operatie te laten uitvoeren en een consolidatie datum gesteld. en een blijvende 10% arbeidsongeschiktheid.

Voor het ziekenfonds kom ik in aanmerking voor licht en aangepast werk ( geen ziekte uitkering meer ! ) , er word een gtb formulier opgesteld voor de VDAB. (maar geen recht op ziekte uitkering of werkloosheidsvergoeding.) Ik ben dus ingeschreven bij de VDAB als werkzoekend en krijg geen uitkering. Na een jaar heb ik problemen met mijn gezondheid (overspannen - burn out ) na medische onderzoek word beslist dat ik niet langer arbeidsongeschikt ben zoals bedoelt in het art. 100 ....

Een 3 maand later word een nieuw getuigschrift van arbeidsongeschiktheid opgemaakt door mijn huis arts "Burn out + psychise behandeling nodig. En een 10 dagen later word een getuigschrift van arbeidsongeschiktheid opgemaakt door een psychiater. dit word zonder controle afgekeurd door de adviserend geneesheer . (=> Arbeidsrechtbank case II )

We zijn nu terug meer dan 1 jaar verder (na de afgekeurde arbeidsongeschiktheid van de psychiater en reeds 3 * naar de arbeidsrechtbank geweest en vorige maand naar een adviserende psychiater rechtbank => negatief advies in de zin van art.19 !!!

Ik heb wel reeds een uitkering van de 'RVA' maar nog 'GEEN' aangepast werk of herscholing van de 'VDAB'. (Ter info; ik ben wel een 50+, en de ziekte periode waarvoor arbeidsongeschiktheid vergoeding voor aanvraag bij de arbeidsrechtbank = +/- 6 maand ! )

P.S.; Het vonnis betreffende het arbeidsongeval anno 2012 verwacht ik deze maand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2016 15:48

na enkele maanden heb ik een werkongeval. (Popeye spier rechter arm) = "voor 80% afgescheurde biceps spier" ik pas mijn werk wat aan door "licht en aangepast werk" maar na enkele weken is er geen verbetering dus 'ontslag' .06.09.2012

P.S.; Het vonnis betreffende het arbeidsongeval anno 2012 verwacht ik deze maand.
kansloos ben je niet, verzekeringsmaatschappij zal er een soort verslechtering van de lichamelijke toestand van proberen maken, wat niet altijd aanvaard wordt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV

#3 , 15 feb 2016 07:39

wat is je vraag?

Reclame

max-brabbel
Topic Starter

#4 , 21 feb 2016 18:36

wat is mijn vraag, Mijn 'burn out' was geen verzinsel en daarom na 6 maand overwegen en bespreken met derden mijn zelfstandige activiteit gestopt ( BTW N°. laten schrappen & werkloos met vergoeding. Dat kon ik reeds gedaan hebben bij de vaststelling "Burn out"). Ik was reeds gestopt met het werk na dat de dokter's me " werk onbekwaam" hadden verklaard / de lopen de werken werden uitgevoerd door derden of door mijn vrouw (adm. licht werk en verkoop) - (de mix van 'popeye spier rechter arm' en de daar door moeilijkheden bij het uitvoeren van mijn werk + stress + eco. terugval in de verkoop + rechtzaak werkongeval (federale Verzekering) + rechtzaak (tegen advies Adv. geneesheer OZ zonder controle) Niet erkennen van mijn ziekte . ... .

Ik denk dat je voor minder overspannen of 'burn-out' zou krijgen. // het beste dat je dan kan doen is toch 'even stoppen' en alles op een rijtje zetten met hulp van Dr. & Psychiater !

De Rechtbank beslist in Dec. 2015 "+/-1 Jaar na mijn 'Burn-out'" mij door een andere arts te laten onderzoeken om vast te stellen als mijn "Burn-out" zoals opgemaakt door 1 mijn huis arts en 2 door de psychiater wel correct was. resultaat van deze arts = Neen, niet 66 % werk onbekwaam !

Hoe weet deze arts hoe ik me voelde 1 1/2 jaar terug zonder enige proeven of testen, enkel een gesprek van 1h.

De fout is gemaakt door de 'adviserende geneesheer OZ' die mij zonder op te roepen of controle beslist, U bent werk bekwaam !

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 feb 2016 18:46

Ik denk dat JPV bedoelt: Wat is uw juridische vraag voor dit forum?

JPV

#6 , 22 feb 2016 06:59

Als de juridische vraag is wat de rol van de arts is die aangesteld is door de expert, dan is dit het antwoord:

De gerechtsdeskundige bekijkt de argumenten die alle artsen hadden om iemand al dan niet (meer dan) 66% arbeidsongeschikt te verklaren. Hij zal zich daarvoor baseren op de verslagen van de artsen uit die tijd, op de bevindingen van de dokter van het OZ, op eventuele medicatie die toen genomen werd (natuurlijk is dat geen doorslaggevend argument, kan wel ter ondersteuning dienen), eventueel op verslagen NA de ongeschiktheid die handelen over de periode van VOOR de beslissing van het OZ.

Proeven of testen op dag van vandaag kunnen quasi nooit iets zeggen over de toestand van 1,5 jaar geleden en zijn dus (behalve in specifieke omstandigheden) nutteloos. Het gesprek van 1 uur zal al dan niet expliciet zich dan ook richten op de toestand van 1,5 jaar geleden en eventueel kijken hoe lang de burnout nog geduurd zou hebben ALS hij oordeelt dat je op toestand van die dag van controle door OZ wél arbeidsongeschikt was.

max-brabbel
Topic Starter

#7 , 05 apr 2016 19:21

De laatste controle van het "OZ" betreffende mijn 'overspannen - burn out' is van November 2013 - arbeidsongeschiktheid afgekeurd door de adviserend geneesheer / ik heb dan geen zaak gestart bij de arbeidrechtbank.

6 Maand later 2 briefje van huis-arts, 'burn out' - dit word zonder controle afgekeurd door de adviserend geneesheer /ik heb terug geen zaak gestart bij de arbeidrechtbank. (geen power voor)

Een 3 maand later word een nieuw getuigschrift van arbeidsongeschiktheid opgemaakt door mijn huis arts "Burn out + psychise behandeling nodig. En een 10 dagen later word een getuigschrift van arbeidsongeschiktheid opgemaakt door een psychiater. Deze word zonder controle afgekeurd door de adviserend geneesheer . (=> wegens geen wijzigingen in het ziekte patroon ?) Er was geen wijzigingen in de medicatie (medicatie die het rijden met de wagen verbied !) maar er was wel een om de 4 weken een gesprek gestart met de psychiater. Volgens mij is er wel degelijk een wijziging gebeurd in mijn ziekte periode. Tegen deze laatste 'afkeuring ben ik wel ik beroep geweest bij de arbeidsrechtbank dd eind 2014. En begin Jan. 2016 controle door gerechtsdeskundige en deze keurt de houding van de adviserende geneesheer goed. ( ... . Er zal wel ongeschiktheid geweest zijn maar niet voldoende om te voldoen aan art. 19). = Hoe kan zo iemand dit weten +/- 18 na de "burn out", dit is toch natte vinger werk !)

Ter info; # in het eerste kw. 2015 heb ik mijn zelfstandige zaak gestopt en me ingeschreven als werkzoekende met uitkering. Nu herscholing.
# Ook is me nooit verteld door de adviserende geneesheer die mijn ziekte afgekeurd heeft , dat ik een aanvraag kon doen bij de 'RVA' voor een uitkering wegens medische reden. Het niet oproepen na wijzigingen in de behandelingen en na +/-16 maand, het niet adviseren van mijn opties. Mijn psychiater heeft de adviseur gebeld en gevraagd hem op te bellen, ik ben vrijwillig naar de adviseur geweest voor mij aan te melden voor onderzoek, maar geen gebel naar mijn psychiater en geen onderzoek van de adviserende geneesheer OZ.

JPV

#8 , 11 apr 2016 07:30

Het probleem is dat je zaak niet overtuigend overkomt omdat je niet naar de arbeidsrechtbank gegaan bent in de eerste 2 gevallen (dus NA je rechtzaak over het arbeidsongeval).

U ging met andere woorden impliciet akkoord met het feit dat het ziektebeeld van toen geen 66% was, maar ging bij de derde aanvraag wél in beroep ongeacht geen ander ziektebeeld. Al dan niet een bezoek aan een psychiater bepaalt geen ziektebeeld.

Hoe iemand 18 maand na de burnout kan weten dat je niet arbeidsongeschikt bent? Dat kan hij niet met zekerheid. Hij oordeelt dan ook enkel op basis van de stukken van zowel uw huisarts/psycholoog als die van de tegenpartij (OZ). Hij hoeft overigens niet te bewijzen dat u NIET ongeschikt bent (dat wordt immers verondersteld van iedereen die werkt/werkte), maar hij moet oordelen dat u WEL ongeschikt bent. En daarvoor zullen volgens de expert te weinig argumenten voor zijn om te oordelen dat u minstens 66% arbeidsongeschikt bent.

adviserend geneesheer moet u niet vertellen dat u een aanvraag kan doen bij de RVA. Het is zijn taak niet om de wetgeving werkloosheid te kennen, laat staan te weten of u toelaat bent voor de werkloosheidsreglementering.

max-brabbel
Topic Starter

#9 , 24 apr 2016 20:01

Het is zoeken naar een 'stok om mee te slaan', en voor jullie extra moeilijk met als je het dossier niet kent.

Voor mij is het eenvoudig, ik heb een 'burn out' gehad,(ik weet wat het is en wens het jullie niet toe) ik heb me vrijwillig aangemeld bij de adviseur van het 'OZ' voor een onderzoek en meer info, maar deze adviseur had geen tijd voor mij.

De dokter en psychiater blijven bij hun beslissing, en ik heb na mijn zelfstandige zaak gestopt,( Dat was één van de oorzaken van de 'burn out') /
Een adviseur die zegt dat er geen wijzigingen in mijn ziekte patroon zijn, als de hulp van een psychiater er is bij gehaald en een tijdelijke "STOP ACTIVITEIT & IN EEN ANDERE OMGEVING", dat een onderzoek weigert en oordeelt "van geen wijzigingen" !

@JPV, het is wel degelijk de taak van een adviserende geneesheer mij te adviseren op gebied van mijn ziekte en bij weigering herkenning mij te wijzen naar de optie van en RVA ( uitzondering van werkloos wegens medische redenen ) / en de 66% maatregel is gewijzigd.
Toch bedankt voor uw moeite,

Terug naar “Andere”