hoederecht kind

cindy38
Topic Starter

hoederecht kind

#1 , 19 feb 2016 10:45

Hallo
ruim drie jaar heb ik een relatie met Turkse man we waren al geruime tijd samen voordat ik wist dat hij getrouwd was ik vond dat dit niet kon en wou hem verlaten maar hij beloofde om te scheiden elke keer was het nog beetje geduld tot ik onverwacht zwanger werd hij wou dit kind omdat het voor mij geen optie was om een abortus te laten doen zijn ouders werden op de hoogte gebracht en gaven toestemming wij zouden samen ons kind opvoeden tot nu 6 maanden later zegt hij niet te willen scheiden voor zijn huis en hij komt maar af en toe naar zijn zoon nu wil hij week om week regeling kan ik hier iets aan doen mvg cindy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 19 feb 2016 12:46

Heeft hij het kind officieel erkend?

Betaalt hij onderhoudsgeld voor het kind?

Wat hebben zijn ouders ermee te maken?

cindy38
Topic Starter

#3 , 19 feb 2016 16:06

Ja hij heeft het erkend anders was het voor mij een hel zei hij en hij betaald niks ik moet volgens hem maar genoeg hebben met het kinderbijslag dat ik ontvang en bij Turkse familie is het denk ik belangrijk dat de ouders van hem mee oordelen over zijn leven

Reclame

eylis

#4 , 19 feb 2016 16:38

Ik vermoed dat hij niet op jouw adres gedomicilieerd is en ook niet bij jou woont. Hij voorziet niet in het onderhoud van zijn kind? Op dit ogenblik kan je zelf bepalen hoe je de omgang ziet tussen vader en kind. Maak hem een voorstel dat hij jullie kind op bepaalde ogenblikken kan zien in een neutrale ruimte. In het verleden heeft de vader niet bewezen zich aan afspraken/beloftes te houden. Een week-om weekregeling komt er niet als je dat niet wil. Ik kan me niet indenken dat hij er een rechtszaak van zal maken, vermits hij zelfs niet eens financieen wil besteden aan de opvoeding van zijn kind. Als de vader druk uitoefent dat hij er een rechtszaak voor zal aanspannen, laat je rustig weten dat dit OK is voor jou. Dan zal de jeugdrechter meteen ook een maandelijkse alimentatiesom én terugbetaling van bijzondee kosten voor het kind bepalen mét achteruitwerkende kracht voor de jaren dat hij niets betaald heeft....

Terug naar “Andere”