Hoi,
Ik was vorige week de gelukkige ontvanger van een 'Europees betalingsbevel'.
De modus operandi van de eisende partij wordt hier uitgelegd: http://www.mediationdedettes.be/Opgelet ... -KREDIT-AB
Om ervoor te zorgen dat de eisers geen uitvoerende titels kunnen krijgen ga ik dus het formulier F 'verweer tegen een Europees betalingsbevel' opsturen, zowel naar de deurwaarder als het vredegerecht.
Echter, ik zit nog met een aantal vragen:
1). Kan ik op een of andere manier nagaan of mijn verweerschrift correct toegevoegd wordt door de griffie?
(ik ben in deze situatie verzeild door de fouten van een andere administratie, mijn vertrouwen in het verwerken van formulieren door derden is enigszins aangetast...)
2). De eisende partij heeft vlotjes ingevuld dat beide partijen de keuze van rechtbank (vredegerecht in een of andere gemeente in een andere provincie) zijn overeengekomen. Uiteraard ben ik daar nooit mee akkoord gegaan.
Hoe moet ik hiermee omgaan?
- Valideer ik de 'keuze van rechtbank' door het formulier naar de griffie en eiser op te sturen, wat mij in de toekomst een rechtzaak 'ginderachter' kan opleveren?
- Kan de persoon (deurwaarder) die ondertekende 'dat de informatie naar beste weten en naar waarheid is verstrekt' hiervan gevolgen ondervinden?
3). Om door te gaan op de voorgaande vraag; ik heb elk aangetekend schrijven in aanloop van dit betalingsbevel beantwoord met een betwisting. Echter lijkt me dat de gebruikte procedure (Europees betalingsbevel) dient om onbetwiste, vaststaande schulden in te vorderen. Zelfde vraag dus: kan de persoon (deurwaarder) die ondertekende 'dat de informatie naar beste weten en naar waarheid is verstrekt' hiervan gevolgen ondervinden?
4). Zijn er specifieke zaken waarop ik moet letten in dit verhaal? (zaken die ik best wel/niet kan vermelden in mijn schrijven?) Het is mij intussen (al een tijdje) duidelijk dat de eisende partij niet ter goeder trouw handelt.
Met dank,