universiteit schildert studentenkamer en stuurt mij factuur

dirk123
Topic Starter

universiteit schildert studentenkamer en stuurt mij factuur

#1 , 12 feb 2016 16:52

Een maand na de beëindiging van de huur van de studentenkamer van mij dochter, krijg ik een factuur van het schilderen van haar kamer (eigendom van universiteit) .
Deze schilderwerken zijn uitgevoerd, zonder mij op enige manier in gebreke te stellen. Meer nog, we hebben haar kamer twee jaar geleden bij het inhuren zelf beschilderd in een witte kleur omdat door de zon het wit aan het vergelen was (vroegere kleur was ook wit en we hadden toestemming om dit te schilderen). En de kamer is in een zeer propere staat achtergelaten: we hebben geen gaten in de muur geboord, geen tekeningen, niets opgehangen, ... Dit lijkt mij een rare manier van handelen. Hadden ze ons eerst niet moeten verwittigen dat er schade was als ze vonden dat er schade was? Ze hebben de schilderwerken uitgevoerd en ons het factuur gestuurd, kan dit zomaar. Indien ze vonden dat er schade was, moeten ze daar dan geen bewijslast van tonen (foto's)?

Graag hulp bij hoe ik dit best aanpak en en wat mijn rechten zijn, want er wordt al gedreigd met mijn dossier door te spelen naar de juridische dienst van de universiteit.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 feb 2016 16:55

Heeft uw dochter soms iets getekend?
Of was er een PV van de politie?
Wat staat er in huurcontract ivm herschilderen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

giserke

#3 , 12 feb 2016 17:10

Hebt U de borg volledig terug gekregen?

Reclame

dirk123
Topic Starter

#4 , 12 feb 2016 21:14

Mijn dochter heeft niets getekend van papieren of plaatsbeschrijving bij einde huurcontract. Ook geen PV van politie en er stond niets in het huurcontract over herschilderen.
Onze borg hebben we nog niet teruggekregen, maar ze zit nu in een andere studentenkamer van de univ (ze is een half jaar op erasmus geweest) en de borg kon dan doorlopen voor haar nieuwe kamer.
alvast bedankt voor de reacties.

KJ86

#5 , 12 feb 2016 21:33

Factuur protesteren met de melding dat je geen opdracht hebt gegeven.

dirk123
Topic Starter

#6 , 15 feb 2016 11:47

Hoe doe ik dit dan best? Met een aangetekend schrijven? Verwijs ik naar bepaalde wetgeving hierover?

giserke

#7 , 15 feb 2016 12:22

Eerst even nazien in het reglement van de studentenkamers of schilderen toegelaten is of niet.
Als er niks in staat, gewoon aangetekend factuur protesteren.

Terug naar “Huren”