Een maand na de beëindiging van de huur van de studentenkamer van mij dochter, krijg ik een factuur van het schilderen van haar kamer (eigendom van universiteit) .
Deze schilderwerken zijn uitgevoerd, zonder mij op enige manier in gebreke te stellen. Meer nog, we hebben haar kamer twee jaar geleden bij het inhuren zelf beschilderd in een witte kleur omdat door de zon het wit aan het vergelen was (vroegere kleur was ook wit en we hadden toestemming om dit te schilderen). En de kamer is in een zeer propere staat achtergelaten: we hebben geen gaten in de muur geboord, geen tekeningen, niets opgehangen, ... Dit lijkt mij een rare manier van handelen. Hadden ze ons eerst niet moeten verwittigen dat er schade was als ze vonden dat er schade was? Ze hebben de schilderwerken uitgevoerd en ons het factuur gestuurd, kan dit zomaar. Indien ze vonden dat er schade was, moeten ze daar dan geen bewijslast van tonen (foto's)?
Graag hulp bij hoe ik dit best aanpak en en wat mijn rechten zijn, want er wordt al gedreigd met mijn dossier door te spelen naar de juridische dienst van de universiteit.