lening gedaan voor familielid en niet terugbetaald.

laluna99
Topic Starter

lening gedaan voor familielid en niet terugbetaald.

#1 , 11 feb 2016 13:37

mijn echtgenoot heeft in 2000 een lening gedaan voor zijn zus, zij heeft het geld toen ontvangen en ook een papier laten wettigen op het gemeentehuis dat zij de som ontvangen heeft en de lening zou afbetalen over een periode van 48 maanden.
Dit is echter niet gebeurd. Nu is mijn vraag kan dit verjaren daar het al 16 jaar geleden is, er is in de toekomst een erfenis opkomst en dan wil hij het bedrag dat hij van haar te goed heeft eraf laten trekken. Dit is juridisch mogelijk dat weet ik al, maar het verjaren weet ik niet.
Groetjes Laluna99

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2016 13:54

De persoonlijke schuldvordering verjaart na 10 jaar; termijnschulden zelfs na 5 jaar maar het is wel de schuldenaar die de verjaring dient in te roepen. De meeste schuldenaars kennen die bepaalde artikelen van het burgerlijk wetboek echter zeer goed. Waarom heeft uw echtgenoot ook zo lang gewacht? Hij had dit dadelijk moeten opvolgen. Ik zie niet onmiddellijk hoe of van wiens erfenis dit zou kunnen worden ingehouden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Andere”