Erkenning vaderschap ex.

Ajajajaj
Topic Starter

Erkenning vaderschap ex.

#1 , 11 feb 2016 06:58

Mijn ex die bij me woonde tot 10 maart beweerd de biologische vader te zijn voor m'n kind. Ik probeerde hem al van januari buiten te doen maar als ik dit deed dreigde hij ging hij voor de deur in was machteloos heb maanden geleefd in angst tot mijn ouders me komen bevrijden zijn op 10 maart. Van februari hadden we al geen gemeenschap meer en was ik zo goed als weer samen met mijn ex waar ik 4jaar mee samen was van voor deze relatie. Toen ze hem hebben komen buiten zetten is de miserie begonnen en ben ik enkele keren geweest naar de politie. De 24ste is de dag van de bevruchting. Rond die periode ben ik dus ook geweest om verklaring af te leggen( klacht ging niet omdat je meerdere verklaringen nodig hebt, terwijl ze zelf zeiden en je bent zo raar omdat ik op was van de stress en bang te zijn) dus door die zaken heb ik echt wel bewijs dat op het moment van bevruchting hij geen vader kan zijn. Ook was het zo erg ik durfde niet meer op mijn appartement te blijven dat ik verbleef bij m'n moeder. Nu een maand na zijn geboorte heeft hij me weer proberen te contacteren, ook tijdens zwangerschap telkens nieuw profiel met dreiging of een keer van ik weet dat ik verkeerd was en nu met zijn 6de fbprofiel (ik blokkeer de andere) eerst bij m'n vriend die de biologische en wettelijke vader is. Dreigen dat er iets zal gebeuren doordat mijn stiefvader hem iets verkeerd heeft aangedaan en omdat ik hem zo behandeld heb. En erbij zeggen arm kind over mijn zoon. En dan 20dagen later naar mij weer met ander profiel. Dat er een brief bij advocaat ligt dat hij de test wilt doen. En dat ik mijn kind nooit meer zal zien enzo. Ik ben zeer bang ik verhuis nu weer omdat hij te weten is gekomen waar m'n nieuwe huis is en ik ieder nacht amper kan slapen omdat hij zou aan het bed van mijn zoontje staan etc. Kan hij vaderschapstest eisen? Als ik dit allemaal aankaart. Ik ben op kan niet meer. Ik heb kort na de periode dat hij weg was in psychiatrie gezeten ik kon niet meer. Nu begint dit weer en ik leef in angst. Ik wil naar de politie gaan maar die zeiden eerst zelf je moet verder verschillende verklaringen afleggen voor je klacht kunt indienen maar na 3de keer zeiden ze dat ik moest stoppen dat het belachelijk was. Dus durf ik nu niet meer gaan. Hij rookt ook iedere dag weed zit soms aan de harddrugs is hele nachten op en heeft in het gevang gezeten ik heb 3maanden echt er mee samen geweest en 3maandne proberen te ontsnappen uit een hel van een narcisti. Kan hij vaderschapstest eisen en kan ik contactverbod aanvragen? die angst die ik heb is niet normaal en beheerst mijn leven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 11 feb 2016 09:42

Beter afspraak maken met de vermeende vader dat hij de test betaald. Voor afname dna bij het kind is enkel een beetje speeksel nodig.

Elke voorname biologische vader erkent het kind dat hij verwekt heeft.

Elke voorname vader erkent het boiologische vaderschap van de vader.

Elke voorname moeder laat haar kind door de biologische vader erkennen.

Een kind heeft recht op kennis van zijn of haar vader en recht op de juridische rechten hieraan verbonden.

In 2013 kennen we geen bastaards zonder rechten meer.

Bij de beoordeling van de vordering van een man om gemachtigd te worden een kind te erkennen, dient de rechter, bij wijze van marginale controle, de erkenning te toetsen aan het belang van het kind. Hierbij dient men voor ogen te houden dat de toekenning van een juridische staat aan een kind die correspondeert met de biologische afstammingsband, niet mag verward worden met de uitoefening van rechten die een af geleide zijn van de afstamming.

Bron [urlhttp://www.elfri.be/rechtspraak/het-recht-van- ... n-een-kind][/url]

Ajajajaj
Topic Starter

#3 , 11 feb 2016 11:02

Beter afspraak maken met de vermeende vader dat hij de test betaald. Voor afname dna bij het kind is enkel een beetje speeksel nodig.

Elke voorname biologische vader erkent het kind dat hij verwekt heeft.

Elke voorname vader erkent het boiologische vaderschap van de vader.

Elke voorname moeder laat haar kind door de biologische vader erkennen.

Een kind heeft recht op kennis van zijn of haar vader en recht op de juridische rechten hieraan verbonden.

In 2013 kennen we geen bastaards zonder rechten meer.

Bij de beoordeling van de vordering van een man om gemachtigd te worden een kind te erkennen, dient de rechter, bij wijze van marginale controle, de erkenning te toetsen aan het belang van het kind. Hierbij dient men voor ogen te houden dat de toekenning van een juridische staat aan een kind die correspondeert met de biologische afstammingsband, niet mag verward worden met de uitoefening van rechten die een af geleide zijn van de afstamming.

Bron [urlhttp://www.elfri.be/rechtspraak/het-recht-van- ... n-een-kind][/url]

Ik heb nog geen bericht had van zn advocaat enkel dreigement. Maar stel dat ik een brief krijg ik zou dat dan ook nog moeten betalen? Dit kan toch niet?? en ik heb als voorname moeder de biologische vader laten herkennen. Mijn vriend is altijd bij me geweest naar gynaecoloog en weet dus ook via datums dat het 100 procent de zijn is plus ze hebben dezelfde neus en ogen en babyfoto's zijn 2 druppels. Dus waarom zou ik een test moeten laten doen laatt staan afspreken dat ik ze niet zou moeten betalen?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 feb 2016 12:03

Als de echte vader het kind erkend heeft op de gemeente staat u veel sterker tegen de vermeende vader.

chantika

#5 , 11 feb 2016 13:03

Natuurlijk.

Als de echte vader het kind erkend heeft is er geen enkel probleem. Maar er is blijkbaar iemand die denkt dat hij de vader is. Die persoon woonde blijkbaar samen met Ts. Die persoon heeft het recht om naar de rechter te stappen om een onderzoek te openen. Als blijkt dat hij niet de vader is zal hij opdraaien voor de kosten. Dit zal meer dan €1.000 zijn zonder rekening te houden met de advocaat. Een dna test door een niet erkend bedrijf kost € 300. Als er een beetje goede wil van ts zou zijn dan kan die mens zijn twijfels weg genomen worden voor €300. uiteraard die kosten laten betalen door de vragende partij.

Je zou ook een dna test met de huidige partner kunnen laten uitvoeren. Voor sommigen is € 300 geen slapeloze nachten waard.

Ajajajaj
Topic Starter

#6 , 11 feb 2016 20:52

Nee ik heb bewijs dat hij niet samenwoont het moment door m'n verklaring bij de politie doordat hij me lastig viel. het moment dat hij uit huis werd gezet was de eerste dag van de maandelijkse periode maar dat weet hij natuurlijk niet... ik woonde bij m'n moeder het moment dat ik zwanger werd terwijl ik wel nog m'n appartement betaalde maar ik was te bang en hij viel me lastig dooedat hij bevriend was me onderhuur en hele tijd aan m'n voordeur stond.
Ik wist niet dat het maar zoveel koste. Maar als het een niet erkend bedrijf is is het dan genoeg als bewijs voor de rechtbank? Ik dacht dat het 1000 Euro was zo een dna test. Als het maar 300 is zal ik het zeker zo doen. zelf een blinde zou het bij wijzen van spreken zien dat de echte vader het kind is. Dus zou het pas doen als ik voor de rechtbank moet komen zijn er wachttijden bij niet erkend bedrijf? En hij heeft 6maand op m'n kosten geleeft zonder maar een iets te betalen. Hij geeft geen inkomen dus hij heeft zoizo pro Deo. Hoe zit het dan als hij die kosten niet kan betalen moet ik ze dan toch betalen? Hij heeft zelf geen adres denk ik...

chantika

#7 , 11 feb 2016 21:49

Niet tegenstaande het bedrijf zal zeggen dat het rechtsgeldig is, is dit niet altijd zo. De rechter zal er over beslissen. Er zijn geen wachttijden. Een afspraak maken per tel. Het kan ook per post. Een adres kan je vinden als je op dna test zoekt op het net.

Maar je hoeft dit niet te betalen, laat je ex vriend dit betalen. Hij spaart veel geld uit. Als de test het bewijs levert dat hij niet de vader is, waarom zou hij dan nog naar de rechtbank stappen?

Als hij naar de rechtbank stapt en de rechter beveelt een dna test dan moet hij dat bedrag voorschieten. Als hij de zaak verliest ziet hij dat geld niet terug. Wie de kosten van het onderzoek betaald als er geen geld is weet ik niet.

Als uit de test moest blijken dat hij de vader is, dan zullen de kosten van onderzoek volledig of gedeeltelijk voor u zijn.

Ik zou het zo oplossen.

Schrijf je ex vriend dat je berijd bent een dna test van je kind te laten uitvoeren op zijn kosten bij bedrijf XXXXXXX. Ga samen of neem het staal af in zijn bijzijn zo is hij zeker dat het staal van jou kind is.

Terug naar “Andere”