Ik ben mijn moeder een 20 jaar geleden verloren geraakt.
Mijn vader had zelf geen eigendom toen moeder stierf .
Vader leert een nieuwe vrouw ( kinderloos ) kennen die wel eigendom heeft en gaat bij haar inwonen en ze trouwen .
Uit dit huwelijk komen geen kinderen voort.
De nieuwe vrouw van mijn vader heeft mij en mijn zus ( waar ik geen contact meer mee heb en die ook nimmer bij stiefmoeder komt )nooit geadopteerd .
De dochter van de zuster van mij is enkele jaren geleden bij mijn vader en stiefmoeder gaan inwonen .
Maar de dochter heeft geen onbesproken blad .
Nu is mijn vader een 3 jaar geleden overleden en woont de dochter van mijn zuster nog steeds in bij mijn stiefmoeder .
Nu ja ze is meer bij haar vriendje thuis dan bij stiefmoeder .
Ik heb dus nog in tegenstelling tot mijn zuster contact met mijn stiefmoeder en kom er vaak over de vloer .
Dit dik tegen de zin van de dochter van de zuster van mij ,en dit heeft een reden .
Zo merk ik dat ze mijn stiefmoeder tegen mij begint op te zetten en mijn stiefmoeder manipuleert .
Aangezien mijn stiefmoeder toch al wat leeftijd heeft en er wat begint naast te zitten lukt ze dat handig .
Stiefmoeder beantwoord geen vragen meer die ik stel bvb over spullen van mijn vader , haar financiën enz.
Wanneer ik aanwezig ben en een gesprek heb met stiefmoeder laat de dochter van mijn zuster mij geen moment alleen met haar .
Stiefmoeder kijkt haar ook vaak aan als ik een vraag stel.
Dochter van zuster geeft zich ook bij van alle instanties aan als vertrouwenspersoon .
Maar nu komt het probleem.
Ik en stiefmoeder hebben dezelfde huisdokter en de huisdokter heeft mij gemeld dat het tijd word voor eens te gaan luisteren voor een opname in een rusthuis .
Nu stel ik mij volgende vraag.
Indien stiefmoeder in een rusthuis terecht komt , heeft de dochter van mijn zuster dan alsnog het recht het huis te betreden ?
Ik zou het liefst hebben dat ze dan de woning van mijn stiefmoeder nimmer binnen kan ?
Waarom.
In de woning van mijn stiefmoeder liggen nog schilderijen van vader en dure horloges en juwelen .
Deze hebben wij toen achtergelaten als aandenken voor mijn vader en wij hebben mondeling afgesproken met stiefmoeder en de zuster van haar dat wij deze terug krijgen indien stiefmoeder overlijd .
Ik weet zeker dat deze hun woord houden .
Enkel heb ik een groot vermoeden dat wanneer stiefmoeder in een rusthuis komt , en de dochter van mijn zuster de woning nog kan betreden , deze de waardevolle spullen of enkele ervan zal laten verdwijnen en verkopen om aan geld te raken .
Wat kan ik hiertegen doen ??