lening niet terugbetaald

kimo
Topic Starter

lening niet terugbetaald

#1 , 09 feb 2016 16:11

Ik heb 3500 euro aan iemand geleend maar ik heb alleen de helft ontvangen na maandelijks stortingen zoals in de leningscontract stond.de leningsnemer is nu ontslagen en heeft probleem met geld want ze heeft veel schulden en ze hebben advocaat inschakeld dus advocaat krijgt haar salaris en krijgt gewoon een deel van haar loon en de rest gaat de lening.ze zei nu dat ik moet afwachten tot zij een reactie heeft ontvangen van advocaat!vreemd. Ik heb met haar een leningscontract getekend waarop staat dat zij maandelijks 250 euro op mijn rekening stort en haar meubels,goederen staan als borg.om mijn geld te vorderen wat moet ik doen?
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 feb 2016 16:12

Vraag eerst eens of ze in "collectieve schuldenregeling" is, waarschijnlijk wel.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2016 16:13

Aangetekend schrijven sturen waarin je verwijst naar het contract en haar vraagt haar schulden correct verder af te betalen. Als zij in schuldbemiddeling zit, zal ze dit AS aan de advocaat moeten bezorgten zodat deze u kan toevoegen aan het lijstje van schuldeisers...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

j.demoor

#4 , 11 feb 2016 11:54

“Art.1675/9.§ 1. Uiterlijk vijf dagen na de uitspraak van de beschikking van toelaatbaarheid moet de griffier deze overeenkomstig artikel 1675/16 ter kennis brengen van :..2° de schuldeisers en...onder toevoeging van een formulier van aangifte van schuldvordering...4° de betrokken schuldenaars onder toevoeging van een afschrift van de tekst van artikel 1675/7. Zij worden ervan op de hoogte gebracht dat iedere betaling, vanaf ontvangst van de beschikking, op een door de schuldbemiddelaar daartoe geopende rekening moet worden gestort, waarop alle betalingen aan verzoeker worden gestort...”(Gerechtelijk Wetboek)

Uit ‘advocaat krijgt haar salaris’ leid ik af dat zij schuldbemiddeling heeft bekomen.

Vraag de griffier voornoemd formulier van aangifte en bezorg het onverwijld ingevuld aan de schuldbemiddelaar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”