wettelijke vakantie..?

kareena
Topic Starter

wettelijke vakantie..?

#1 , 06 feb 2016 22:41

Hoi.. even een vraagje. . (Ik ben arbeidster) Dus 15 januari werd er een nieuwjaarsfeestje georganiseerd voor alle arbeiders en bedienden van het fabriek waar ik werk.. 16 januari heeft iedereen verlof gekregen.. heel het personeel kreeg een dagje rust zeg maar.. normaal gezien moest ik werken die dag.. maar op mijn loonfiche staat de 16de genoteerd als wettelijke vakantie.. klopt dit.. ? Hoort dat bij wettelijke vakantie.. als de baas even besluit iedereen een dagje verlof te geven..?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 feb 2016 05:36

een dag collectieve jaarlijkse vakantie kan die niet zomaar op één 2 drie op eigen houtje beslissen
is er een ondernemingsraad? wat staat hierover in het arbeidsreglement?

16/1 is een zaterdag
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

kareena
Topic Starter

#3 , 07 feb 2016 20:55

Sorry voor late reactie..Er is wel een ondernemingsraad.. staat niets in de arbeidsovereenkomst..reglement heb ik niet gekregen..

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 feb 2016 07:28

Protesteren bij je werkgever dat je die dag wettelijke vakantie niet gevraagd hebt, maar het de werkgever was die eenzijdig dat verlof opgelegd heeft. Dat je dus een dag loon dient betaald te worden.

kareena
Topic Starter

#5 , 08 feb 2016 10:31

Dankjewel.. :D

Terug naar “Andere”