Wat staat er in uw overeenkomst van minnelijke beëindiging van dat huurcontract over de te betalen vergoeding?
U moet goed begrijpen dat dat oorspronkelijke huurcontract principieel NIET vervroegd opzegbaar was dus daar gaat normaliter ook niets over vermeld staan (behalve mogelijk een schadevergoeding ingeval van ontbinding ten laste van de huurder).
Dat ga ik straks thuis moeten nakijken. De
algemene huurvoorwaarden zijn er ook wel bij geregistreerd, maar niet ondertekent. Heeft dit ook enig effect of is het enkel wat in het ondertekent huurcontract staat waar ik me op moet concentreren?
Ik heb hierover wel een mail gekregen van het vastgoedkantoor op dd 22/10/2015, zie hieronder :
Wij ontvingen intussen via jullie verhuurder de opzegbrief die jullie verstuurden.
In tegenstelling tot vermelding in jullie opzegbrief :
- Is een huurovereenkomst van korte duur (tot 3j) niet vroegtijdig opzegbaar
- Is er dus enkel een minnelijke ontbinding mogelijk. Dwz dat beide partijen hierover tot een onderlinge overeenkomst komen.
Dit is wat wij met de verhuurder besproken hebben.
- Opzegtermijn afhankelijk van mogelijke startdatum van nieuwe huurder (in beste geval dus al 15/11 maar in slechtste geval binnen x aantal maanden – moeilijk te voorspellen)
- schadevergoeding voor vroegtijdig vertrek. Stel dat jullie een overeenkomst van lange duur hadden, die dus wel vroegtijdig opzegbaar is, dan was er een schadevergoeding van 2 maand verschuldigd. Deze zal ook in geval van minnelijke ontbinding gehanteerd worden.