Contentia

wijtwee
Topic Starter

Contentia

#1 , 28 jan 2016 15:48

Hallo

Wij kregen vandaag een brief van Contentia die zegt dat ze "ons dossier" bij eni hebben overgenomen.
Wij bellen voor meer info want zijn nooit klant geweest bij eni.
Volgende vaststellingen:
In de brief staat niets vermeld van facturen of dergelijke
We hebben nooit aanmaningen noch aangetekende schrijvens gehad
De schuld zou volgens de telefoniste dateren uit 2010 (is dat niet verjaard?)
De telefoniste zei dat wij maar moesten bewijzen dat we nooit klant waren bij eni (toen nuon) ???

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 28 jan 2016 15:53

Belachelijke redenering, hoe ga je nu bewijzen geen klant te zijn? De bewijslast ligt bij hen. Zij moeten bewijzen dat u klant was maar ook dat u een openstaande schuld hebt.

Xenophon

#3 , 28 jan 2016 15:54

Ik vind dat het aan hen is om eea te bewijzen en u maar dienen aan te tonen dat ze een geldige vordering hebben. Vermoedelijk heeft men u het wettelijk verplicht schrijven ivm de overdracht van een schuldvordering gezonden, de rest van het dossier zal wel volgen.

Verjaringstermijn is 5 jaar maar werd mogelijk gestuit. Voor iemand die geen weet heeft van een mogelijke schuld bent u wel goed op de hoogte van de termijnen in art 2277 BW.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

wijtwee
Topic Starter

#4 , 28 jan 2016 16:14

Verjaringstermijn is 5 jaar maar werd mogelijk gestuit. Voor iemand die geen weet heeft van een mogelijke schuld bent u wel goed op de hoogte van de termijnen in art 2277 BW.

Wat is dat nu weer voor een opmerking. Niet dat je daar geen info over kunt googelen ofzo he.

roharro

#5 , 28 jan 2016 16:39

En waren jullie destijds klant bij Nuon?
Mijn buikgevoel zegt me dat jullie destijds klant waren bij een bedrijf dat is overgenomen. En waardoor ook uw openstaande schuld is overgenomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wijtwee
Topic Starter

#6 , 28 jan 2016 17:43

Ik moet het nazien maar kan het me niet herinneren. .. alleszins wil ik van hen wel de nodige info krijgen.....

wijtwee
Topic Starter

#7 , 02 feb 2016 13:25

Het zit zo:
blijkbaar heeft nuon (nu eni) ons toen twee creditnota's gestuurd twv het bedrag dat nu openstaat.
Hier ben ik niet blij mee. Zij maken een fout en wij hebben nu een openstaande schuld te betalen met intrest omdat zij toen een fout gemaakt hebben.

Kunnen we hiertegen iets ondernemen?

bedankt,

WP002

#8 , 02 feb 2016 13:48

Het betwiste bedrag zo snel mogelijk betalen, echter niet de verwijlinteresten. Een aangetekende brief sturen waarin u stelt dat u deze laatste enkel zal betalen indien men u zwart op wit kan bewijzen dat men u in kennis heeft gesteld van uw achterstal.

roharro

#9 , 02 feb 2016 13:55

het creditnota's waren heb je geen schuld meer.
Stuur hen een kopie van die creditnota's.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”