Inboedel beschermen tegen schuldeisers partner

Uitbater
Topic Starter

Inboedel beschermen tegen schuldeisers partner

#1 , 01 feb 2016 20:09

Beste,

Ik woon momenteel alleen en heb hard gewerkt voor het gene in men huurhuis staat, sinds een jaar heb ik een relatie en het klikt heel goed tussen ons, momenteel wonen we apart maar zouden we willen gaan samenwonen, maar omdat men partner financiële problemen heeft ben ik bang men inboedel kwijt te geraken aan een deurwaarder, hoe kan ik me 100 procent indekken hier tegen want heb natuurlijk niet alle aankoopfacturen meer. Dit is het gene men geluk in de weg staat , we willen beide samen wonen maar niet ten koste van mijn hele inboedel natuurlijk, hoe kan ik me hierin tegen wapenen maar dan ook voor 100 procent ? Momenteel wonen we niet feitelijk samen en staat onze domicilie ook niet samen, hopend op een reactie.

Vriendelijk bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 01 feb 2016 20:12

Dat kan niet. Als een deurwaarder komt, gaat die alles opschrijven waarvan je geen eigendom kunt bewijzen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2016 20:54

Zelfs met een notariële akte waar alles maar dan ook alles instaat - serienummers en foto's bent u niet 100% ingedekt.
De akte moet zo wie zo dateren voor er wordt samengewoond en dan nog zal u nadat u hebt vastgesteld - ander slot en sticker op de deur - via de beslagrechter moeten passeren voor een revindicatieprocedure.

Reclame

Uitbater
Topic Starter

#4 , 01 feb 2016 21:06

Momenteel woon ik er niet mee samen, ik heb me laten vertellen dat als ik de inboedel laat registreren door een deurwaarder die ik betaal en naar een registratiekantoor ga dat ik dan wel degelijk 100procent ingedekt zou zijn , het zou dan wel voor dat we gaan samenwonen geregistreerd moeten zijn, grt

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 feb 2016 21:26

Wat u in de notariële akte laat opnemen geldt enkel tussen u en uw vriendin, maar is niet tegenstelbaar tegenover derden.
En de schuldeisers zijn nu eenmaal "derden".
Uw dilemma kan niet met 100 percent veiligheid worden opgelost.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”