loonsbeslag alimentatie

maeva
Topic Starter

loonsbeslag alimentatie

#1 , 04 sep 2008 22:35

beste,

Mijn ex is veroordeeld in kortgeding (dringende en voorlopige maatregelen) alimentatie te betalen voor de kinderen. Hij deed dit niet zodat er loonsbeslag is gedaan door een deurwaarder. Kan deze zomaar beslissen dit te blokkeren tot er een definitieve uitspraak is ivm de scheiding???
Mijn ex heeft tegen beslissing beroep aangetekend in Brussel. Die uitspraak is pas volgend jaar september. Als dat zolang geblokkeerd staat en de uitspraak is in mijn voordeel kan ik dan de interesten opeisen?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 05 sep 2008 07:35

tegenwoordig zijn de kortgedingen (ook de jeugdrechter) in dit soort zaken uitvoerbaar bij voorraad.

Dit wil zeggen dat de uitspraak ingaat vanaf de datum van de uitspraak en beroep werkt niet schorsend.

Men kan dus het vonnis ten uitvoer leggen.

Mocht er in beroep door de uitspraak toch schade zijn opgelopen dan kan men die daar gaan verhalen.

RR

maeva
Topic Starter

#3 , 05 sep 2008 12:09

tegenwoordig zijn de kortgedingen (ook de jeugdrechter) in dit soort zaken uitvoerbaar bij voorraad.

Dit wil zeggen dat de uitspraak ingaat vanaf de datum van de uitspraak en beroep werkt niet schorsend.

Men kan dus het vonnis ten uitvoer leggen.

Mocht er in beroep door de uitspraak toch schade zijn opgelopen dan kan men die daar gaan verhalen.

RR

bedankt

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”