Domicilie

ANONIEM3
Topic Starter

Domicilie

#1 , 24 jan 2016 17:47

Beste,

Kan een wijkagent de inschrijving van domiciliering weigeren als hij/zij niet binnen is geweest?

Ze heeft gewoon rondgelopen overdag als we aan het werk waren. Heeft ook nooit een bericht achtergelaten.
De keuken staat er momenteel niet (wij wonen boven), maar wij eten bij onze ouders.

We moeten nu aangetekend schrijven naar Brussel, maar dit duurt weer zolang.
Volgens ons is hij/zij toch in de fout gegaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 24 jan 2016 17:55

Hebt u de wijkagent of zijn leidinggevende er al over aangesproken?

In een huis zonder keuken, is het natuurlijk moeilijk wonen. U gaat dus moeten aantonen dat de rest wel afgewerkt is en dat het realistisch om bij uw ouders te gaan eten. Als die 20km verderop wonen, denk ik niet dat u een zaak hebt.

eylis

#3 , 24 jan 2016 17:57

Neem contact met de overste van de plaatselijke politie en vraag een degelijke inspectie? Meldt dat de agente niet binnen is geweest? Wat bedoel je in feite met: "ze heeft gewoon rondgelopen overdag als we aan het werk waren".; Is dat IN jullie huis of rond het huis? en jullie wonen boven? Boven WAT, WIE?

Reclame

ANONIEM3
Topic Starter

#4 , 24 jan 2016 18:09

Dit lukt perfect om bij mijn ouders te gaan eten. Wij moeten nu eenmaal verhuizen, want moeten anders nog eens huur betalen. We hebben een kachel, toilet, zetel, tv, bed boven staan. Het is een beetje kamperen, maar het lukt. Overdag zijn we toch aan het werk. Ze heeft blijkbaar rond het huis gelopen en waarschijnlijk gezien dat er geen keuken stond, maar dit is volgens mij geen verreiste? We hebben een microgolf...

Ja we zijn zaterdag naar het politiebureau geweest en wachten nu op een telefoon van haar.

Nuja het is wat kamperen, maar zijn zoveel mensen die verbouwen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jan 2016 23:40

Ongelooflijk hoe dikwijls personen de toegang weigeren aan de wijkinspecteur met als argument dat deze niet over een huiszoekingsbevel beschikt.
In deze zaak dan weer net het tegengestelde.
Heeft de wijkinspecteur met jullie gesproken.
Voor een weigering zijn er minstens drie geregistreerde controlemomenten nodig ( vermeld in AA).

WP002

#6 , 25 jan 2016 12:22

Los daarvan: ik ken geen enkele wet die iemand verplicht een keuken te hebben. Wat als ik stinkend rijk ben en elke dag 2x op restaurant ga?

denlowie

#7 , 25 jan 2016 12:32

Die mensen in Calais hebben ook geen keuken, op een camping vuurtje kan men ook koken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#8 , 25 jan 2016 12:37

Los daarvan: ik ken geen enkele wet die iemand verplicht een keuken te hebben. Wat als ik stinkend rijk ben en elke dag 2x op restaurant ga?
Dan kunt u de afwijking verantwoorden. Voor de andere 99,99% van de mensen is een keuken echter een noodzaak en kan men bij gebrek aan keuken vermoeden dat de persoon er niet werkelijk woont.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat een wijkagent zijn onderzoek correct moet doen alvorens conclusies te trekken.

Die mensen in Calais hebben ook geen keuken, op een camping vuurtje kan men ook koken.
Maar zij gaan daar dan ook geen domicilie krijgen.

denlowie

#9 , 25 jan 2016 12:41

Maar zij gaan daar dan ook geen domicilie krijgen.
Daar ben ik nog zo zeker niet van, want krakers van woonhuizen mogen wel hun domicilie hebben op het gekraakte pand.
Een domicilie adres is de plaats waar iemand de grootste tijd verblijft en niet de plaats waar hij eet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#10 , 25 jan 2016 12:49

Een kraakpand is nog wel iets anders dan een tentenkamp.

En hoog tijd dat er eens een deftige wetgeving komt over kraken, maar dat is een andere discussie.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”