alimentatie

kat007
Topic Starter

alimentatie

#1 , 22 jan 2016 12:59

Beste,

Al ruim 7 jaar breng ik mijn kinderen (bijna 19 en 18 jaar) alleen groot. Ik heb nooit 1 euro alimentatie ontvangen en er is nooit nog contact geweest met mijn ex.
Wij (ik en de kinderen) weten zelfs niet waar hij woont.
Nu komen de kinderen echter op een leeftijd waar de kosten toch wat hoger worden (o.a. hogere studies). Ze werken allebei in het weekend voor wat extra zakgeld maar met hun studies wordt dit steeds moeilijker combineerbaar. Daarom denk ik er over na om misschien toch alimentatie aan te vragen voor mijn kinderen. Maar tot wie moet ik mij wenden? Ik heb geen enkele contactgegevens van hem.

Alvast bedankt voor wat info.

Mvg,
Kathleen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jan 2016 14:11

U moet naar de familierechtbank indien uw ex niet vrijwillig wenst te betalen (en die kans lijkt me niet ondenkbeeldig in dit geval). Dan moet u hem laten dagvaarden, dat kan het makkelijkst via een deurwaarder, die beschikt over mogelijkheden om op te zoeken waar uw ex ergens uithangt. Ik denk (ben dus niet 100% zeker) dat in principe één van uw kinderen ook naar de gemeente zou kunnen gaan met zijn/haar id en vragen dat men het adres opzoekt, in het kader van een vraag tot onderhoud. Dan kan u eventueel eerst nog een aangetekende brief sturen met daarin uw eis. Laat hem 2 weken om te reageren, daarna trekt u naar een advocaat (zet alles helder op papier, dat spaart tijd en kosten) en u vraagt deze uw ex te dagvaarden voor de familierechtbank.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2016 22:26

Is er ooit een vonnis geweest inzake alimentatie en omgangsrecht?
Echtscheiding?
Is dat vonnis betekend?

Reclame

kat007
Topic Starter

#4 , 25 jan 2016 13:29

Nee, er is nooit een vonnis geweest inzake alimentatie.
Geen echtscheiding, stopzetting wettelijk samen wonen.

Terug naar “Echtscheiding”