deurwaarder geeft bedrag door aan familie

kwispel
Topic Starter

deurwaarder geeft bedrag door aan familie

#1 , 21 jan 2016 00:04

Mijn moeder betaalt ziekenhuiskosten af via een deurwaarder, maandelijkse aflossingen.
Haar broer, met wie ze geen goede band heeft, moet met een aandoenlijk verhaal naar dat deurwaarderskantoor hebben gebeld ( mijn moeder gaf de naam door, maar zei dat hij met het bedrag niets te maken had) en die heeft doorgegeven hoeveel er wordt afgelost en wat de totale schuld is. Dit kan toch niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jan 2016 08:14

De deurwaarder is gebonden door een wettelijk beroepsgeheim en een deontologische code. Dergelijke inlichtingen worden in principe ('in principe' is die ideale wereld waar alles altijd gebeurt zoals het hoort) nooit telefonisch doorgegeven.

Uw moeder kan daar in eerste instantie de deurwaarder op aanspreken, indien diens reactie onbevredigend is of ze wenst een klacht in te dienen dan kan dat, zowel strafrechtelijk als tuchtrechtelijk. In eerste instantie zou ik adviseren om eens een ernstig gesprek met de deurwaarder te hebben (de deurwaarder zelf, niet zijn secretariaat).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

LeenW

#3 , 21 jan 2016 10:48

De fout valt natuurlijk moeilijk te bewijzen, aangezien hij niets op papier heeft gezet.

Reclame

kwispel
Topic Starter

#4 , 21 jan 2016 17:10

Als referentie is een bepaalde code bij deurwaarders en omdat ze bij haar moeder gaat om te bankieren ( en die code ook de referentie is) had die oom dat telefonisch doorgegeven. Ik vermoed dat er geen deurwaarder aan de lijn was, maar een medewerker.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”