Ik zal eventjes eerst wat uitleggen om ons probleem te schetsen.
1. Ik en mijn ex waren 9j getrouwd en hebben een tweeling; we zijn ondertussen 5j gescheiden.
2. We hebben voor co-ouderschap gekozen en alles ligt vast bij de notaris.
3. De kindjes komen om de week bij mij en dan een week bij haar.
4. Het kindergeld komt op haar rekening wordt gedeeld (zij stort iedere maand de helft door).
5. De kindjes staan op haar adres.
6. De gemeenschappelijke kosten delen we. (school,sport,schoenen,dokter...) Maar we kopen elk kleren en extra's met ons eigen geld.
7. We hebben geen ruzie, komen goed overeen als vrienden en totnutoe alles perfect.
Dus kort samengevat; we doen co-ouderschap; delen de kosten en hebben de kindjes om de week.
De Notaris zei dan dat ze op haar adres zullen staan maar dat erop neer komt dat je dan elk 1 ten laste neemt.
Probleem is met onze belastingen dat we eigenlijk nu zijn gaan twijfelen of we alles wel goed ingevuld hebben en geregeld hebben voor gans die periode van 5 jaar. We waren laatst eens zaken aan het bekijken qua belastingen en toen zagen we dat:
1. Ik vul mijn belastingsbrief in met 2 kinderen ten laste; op mijn loonbrief staan er ook 2 ten laste.
2. Zij is zelfstandig en vult op haar belastingsbrief ook 2 ten laste in.
Maar is dit wel correct; en wat heeft dit voor gevolg als dit niet correct is???

Waar moet dit eventueel gecorrigeerd worden?
We zitten met onze handen in het haar of dit nu juist is of niet en hebben al redelijk wat opgezocht maar vinden nergens een duidelijk antwoord.
Vriendelijk bedankt!