Afrekening 300€ hoger dan offerte

Dva
Topic Starter

Afrekening 300€ hoger dan offerte

#1 , 08 jan 2016 20:15

Ik vraag een aannemer om een prijsopgave voor werken in de tuin. Ik ga akkoord, teken, stuur en de werken worden uitgevoerd volgens offerte ttz wat in de offerte staat wordt uitgevoerd. De afrekening is 300€ hoger. Bij vraag naar toelichting geeft de aannemer per mail toe dat hij een fout heeft gemaakt in de offerte en dat hij een kostenpost was vergeten., gevolgd door een sorry. Ben ik wettelijk verplicht die extra te betalen? Zo heeft een offerte toch geen waarde meer?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 08 jan 2016 20:26

De oorspronkelijke offerte is door beide partijen ondertekend?

sloeberken

#3 , 08 jan 2016 23:02

De factuur moet gelijk zijn aan de offerte. Tuinaannemer moet zijn offertes maar goed opmaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Dva
Topic Starter

#4 , 10 jan 2016 09:09

De offerte is door beiden ondertekend.

Dva
Topic Starter

#5 , 10 jan 2016 09:12

In zijn offerte staan drie kostenposten A B en c met de prijs per kostenpost. Op de tweede pagina staan er 4 A tot D. De inhoud van D komt overeen met de prijs van C op pagina 1. Ik moet de link toch niet leggen dat alles op pagina 2 een letter moet krijgen op pagina 1? Hij had voor hetzelfde gel bij wijze van spreken 100 of 500€ kunnen vergeten hebben...

LeenW

#6 , 10 jan 2016 11:39

Dus de kostenpost stond toch in de offerte of wat wilt u nu zeggen?

Dva
Topic Starter

#7 , 10 jan 2016 12:42

de offerte bestond uit twee pagina's. Op de eerste staat de prijs per kostenpost A,B en C. Op de tweede staat de detail van de kostenposten A, B , C en D. Post D van pagina 2 is post C op pagina 1. Op de eerste pagina staat per kostenpost een benaming en prijs, op de tweede de benaming en detail. op pagina 1 is dus de prijs van post C van pagina 2 vergeten.

Terug naar “Consumenten Koop”