aankoop webwinkel x

dierckx.tobias
Topic Starter

aankoop webwinkel x

#1 , 21 dec 2015 19:16

Vorige week bestelde ik op x een bepaald product aan een zeer aantrekkelijke prijs. Vandaag kreeg ik echter een mail waarin staat dat ze een foutieve prijs hadden geplaatst op hun website. Kunnen ze dit wel maken, ik vermoed dat ik recht heb op dit artikel aan de foutief geplaatste prijs? Ik heb hem eveneens online betaald en verder staat het product na hun mail nog steeds aan deze foute prijs op hun website.

Hierbij nog een link naar hun verkoopsvoorwaarden: x

Bedankt voor jullie input!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 21 dec 2015 21:46

Gelieve namen te verwijderen, dat is tegen de regels van het forum.

dierckx.tobias
Topic Starter

#3 , 21 dec 2015 22:42

hierbij even de algemene verkoopsvoorwaarden:

Voorwaarden voor verkoop via internet
Een onlinebestelling veronderstelt de aanvaarding door de gebruiker van de algemene voorwaarden zoals die op dat moment van toepassing zijn.
Winkel x nv behoudt zich steeds het recht voor een bestelling te weigeren. De loutere wilsuiting van een gebruiker om een product te verwerven, volstaat dus niet voor de totstandkoming van een overeenkomst.

Een onlinebestelling wordt door Winkel x nv pas aanvaard als de gebruiker zich voldoende duidelijk heeft geïdentificeerd.
De prijzen van artikelen aangeduid op de website zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten. Winkel x nv streeft ernaar om op de website dezelfde prijzen te hanteren als deze die van toepassing zijn in haar fysieke winkels. De prijzen waaraan Winkel x nv artikelen aanbiedt, kunnen steeds wijzigen. Voor een bestelling via de website geldt steeds de prijs die van toepassing is op het moment van de bestelling.

Artikelen worden op kosten van de gebruiker verzonden naar het door de gebruiker aangegeven adres in België of Nederland. De door de gebruiker te betalen verzendkosten worden duidelijk aangegeven vooraleer de gebruiker de bestelling definitief plaatst. Bij bestelling van e-books worden geen verzendkosten aangerekend.

Indien – door omstandigheden buiten onze wil om - artikelen uiteindelijk niet door Winkel x nv geleverd kunnen worden binnen uiterlijk 30 kalenderdagen na de bestelling, zal Winkel x nv de gebruiker hiervan op de hoogte brengen via mail op het door de gebruiker opgegeven mailadres. In dit geval kan de gebruiker ervoor kiezen de bestelling te annuleren. Winkel x nv zal dan het door de gebruiker voor dit artikel reeds betaald bedrag terugbetalen. Op die manier wordt de verkoopovereenkomst automatisch ontbonden wat betreft deze artikelen. Winkel x nv kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade veroorzaakt door een niet (tijdige) levering.

De gebruiker heeft vanaf de dag na de levering gedurende 14 kalenderdagen het recht om af te zien van zijn aankoop, behalve op e-books (zie verder). De gebruiker kan dit recht uitoefenen door de goederen, voorzien van de factuur en het ingevulde retourdocument, terug te zenden naar Winkel x Logistiek. Op voorwaarde dat de artikelen nog in perfecte staat zijn, zal Winkel x nv de artikelen terugbetalen binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de retour. Wat betreft artikelen voorzien van een veiligheidsverpakking (multimedia-artikelen, cadeaubonnen, …), zal een retour door Winkel x nv slechts worden aanvaard wanneer deze verpakking ongeopend is.

De gebruiker is ertoe gehouden om problemen in verband met zijn bestelling of levering binnen redelijke termijn aan Winkel x te melden. Klachten zullen door Winkel x nv in ieder geval slechts worden aanvaard wanneer deze worden gemeld binnen 7 kalenderdagen nadat het voorwerp van de klacht zich bij de gebruiker heeft voorgedaan. Enkel schriftelijke klachten gericht aan de klantendienst zullen door Winkel x worden aanvaard (e-mail of aangetekend schrijven): klantendienst@Winkelx.be of Winkel x Klantendienst. In geval van klachten over bestellingen of leveringen, is de aansprakelijkheid van Winkel x steeds beperkt tot de waarde van de betreffende artikelen.

De gebruiker en Winkel x nv aanvaarden in het kader van hun overeenkomst elektronische bewijsmiddelen. Zo zullen e-mails afkomstig uit de geïnformatiseerde registers van Winkel x nv door partijen worden aanvaard als bewijs.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 dec 2015 06:17

Om zeer kort te antwoorden: het principe is dat de weergegeven prijs de prijs is van de verkoop behalve indien de prijs zodanig afwijkend was (abnormaal laag) dat u had moeten weten dat dit niet kon in hoofde van de aanbieder. In dat geval wordt geoordeeld dat er geen wilsovereenstemming kon zijn, dat u dat als koper hd moeten weten en dat er bijgevolg geen koop was.

Hangt er natuurlijk van af over welk verschil het gaat; een TV die normaliter 2500 EUR kost verkopen voor 250 EUR, daar bestaat weinig twijfel over: geen koop. Maar dezelfde TV voor 2200 EUR is al een heel ander verhaal.

Feit is: u zal naar de rechter moeten indien de verkoper niet toegeeft.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

perrush

#5 , 29 dec 2015 20:49

Een aansluitende vraag. Ik heb hetzelfde voor met een webshop. Prijs is 10 keer te laag. Ik heb de winkel hiervan per mail op de hoogte gebracht (nadat ze voor mijn order het 10-voud rekenden) maar na enkele weken staat de prijs nog steeds zo laag.

Is er geen termijn waarop die prijs moet aangepast worden ?

Terug naar “Consumenten Koop”