Probleem met Lecturama

El Stavio
Topic Starter

Probleem met Lecturama

#1 , 23 dec 2015 17:55

Beste forumleden,

Graag even jullie ervaring of advies inzake Lecturama.Voordat ik verder ga wil ik even zeggen dat ik het woord "Lecturama" al even had ingevoerd in de zoekfunctie op deze site,echter slaan de zoekresultaten op problemen inzake ongevraagde pakketten die ze leveren.Mijn probleem ligt enigszins iets anders.Geruime tijd geleden belde de firma Lecturama naar mijn echtgenote met de vraag of ze soms geen interesse had in de reeks "Computer Compleet".Mijn echtgenote,zich van geen kwaad bewust maar -al zeg ik het zelf- soms toch wel een tikkeltje naïef(ze doet maar om goed te doen uiteraard)had toegezegd voor deze serie,omdat ze weet dat ik veel met computers bezig ben,en dat die reeks me vast wel zou kunnen boeien.Nu,om het wat kort te maken,bij iedere zending die ze sturen,zit een deel van deze serie en een klein cadeautje (een usb-stick,een hoofdtelefoon,...)meestal goedkope rommel dus.Ook zitten er steeds een paar overschrijvingsformulieren bij.Als de serie volledig wordt afgenomen(wat wij ook hebben gedaan)krijg je als beloning een tablet pc.Hiervoor dien je dan een speciaal certificaat terug te sturen,wat we ook hebben gedaan.Na twee maanden niets te hebben gehoord heb ik geprobeerd om contact op te nemen:

Via webform (2x) op hun website :geen antwoord
Via een schrijven op postadres : geen antwoord
Via telefoon: ongeldig nummer

Dus heb ik besloten om de F.O.D. Economie in te lichten over deze zaak.Ze adviseerden me om contact op te nemen met het Europees Centrum voor de Consument,gezien het een grensoverschrijdende zaak betreft(Lecturama is van Nederlandse origine met zetels in o.a België en Curaçao.Toeval of niet,vorige week plots een brief ontvangen van Lecturama met de melding dat ik nog een openstaand saldo had van 14,95 @€ en dat daar nog eens 6,50€ herinneringskosten bijkomen.Nu kan ik op eer en geweten zeggen dat ik alle betalingen netjes heb verricht,en dat ik er ook niet kan aan doen dat er eventuele bijkomende betalingen niet zijn ingesloten bij hun zendingen.Nu ja,met de tablet computer die we nog tegoed hebben in het achterhoofd(anders konden ze het GOED schudden!)heb ik een brief teruggeschreven met de melding dat ik wel degelijk alles heb betaald en dat er uiteraard fouten kunnen gebeuren,maar dat er GEEN overschrijvingsformulieren meer naar me verstuurd waren vanwege Lecturama.Omdat ik mijn goede wil wou tonen,(tablet-pc!)verklaarde ik me bereid om de 14,95€ te betalen,echter zonder de herinneringskosten,aangezien ik niks van eventuele vorige aanmaningen heb ontvangen.Vandaag al(!)een brief teruggekregen met de melding dat ik een allerlaatste kans krijg om volgend te betalen:

14,95 € (openstaand volgens hen)
23,00 (administratiekosten!)
totaal 37.15 €

Indien ik niet binnen de vijf dagen betaal geven ze dit dossier in handen van "Vesting Finance,Bellevue 3,9050 Gent" Vermoedelijk is dit een zoveelste incassobedrijfje dus.Indien ik ook hier niet aan voldoe,zal ik me dienen te verantwoorden voor "het Universum" woeeeee,komen er aliens op me af of zo?Indrukwekkend,tenminste voor een brave burger toch.Ik kan vermoeden dat dit ook een soort van incassobedrijfje zal zijn.De kosten verbonden aan "Universum" zullen 23€ bedragen,en de "buitengerechtelijke c.q. gerechtelijke kosten van minimaal 45€" zullen volledig op mij verhaald worden.Nu begrijp ik niet goed dat ik ondanks het tonen van mijn goede wil(ben bereid om de zogezegde 14,95€ achterstal te vereffenen)ze dus toch nog zo lastig gaan doen.Als je eens in Google intypt "klachten Lecturama" dan weet je 't wel...Onlangs nog hebben ze een boete gekregen van maar liefst 745.000€.Enfin,mijn lieve echtgenote zal 't wellicht nooit meer in haar hoofdje halen om nog zo iets te doen :lol:
Nu had ik graag geweten wat jullie standpunten/ervaringen hierover zijn.Onderzoek leert me alvast om NOOIT in te gaan op de briefwisseling van een incassobureau.

Alvast mijn oprechte dank!

Heel fijne feesten gewenst,en keep it safe! ;-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 23 dec 2015 20:44

Het forum reglement verbied van namen te vermelden, graag deze verwijderen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Drone

#3 , 23 dec 2015 23:50

Door de vele problemen die zich in het verleden, heden en in de toekomst voordoen met voornoemde firma, is het onder deze voorwaarden wel toegelaten de naam van de betreffende firma te vermelden, dit om mensen de kans te geven om via de zoekfunctie een oplossing te zoeken

Reclame

WP002

#4 , 24 dec 2015 15:01

Er zijn zo een paar firma's die wel bij naam worden genoemd omwille van hun kwalijke historiek. Lecturama is daar 1 van , Provea/Tono (de Zwitserse onderbroeken) een andere...

El Stavio
Topic Starter

#5 , 28 dec 2015 11:41

Beste mensen,

Om de kerk een beetje in het midden te houden had ik de naam van de betrokken partij willen aanpassen,echter kan ik nergens terugvinden hoe een geplaatst bericht moet worden bewerkt.Enfin,we weten intussen allemaal over wie het gaat..Ik zal er in het vervolg rekening mee houden.
Alvast nog een fijne dag iedereen.

Grts El Stavio

Terug naar “Consumenten Koop”