Trouwen met tijdelijke aparte domicilie

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: Trouwen met tijdelijke aparte domicilie

#16 , 27 dec 2015 18:55

Als men feitelijke scheiding veinst om één of ander onrechtmatig voordeel te verkrijgen (meestal op vlak sociale wetgeving) is er wel onwettelijkheid.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#17 , 27 dec 2015 19:49

@eylis: behalve in het scenario aangehaald door roharro (verschil feitelijk domicilie vs werkelijke situatie, zéér verspreid waar ik woon (Brussel)) is er geen wettelijk beletsel op voorwaarde dat beide echtgenoten het eens zijn met die situatie. In de strijd tegen schijnhuwelijken is een apart adres wel een mogelijk knipperlicht. Aan TS: let op met die melding van tweede verblijfplaats. In uw geval zou ik ofwel 4 maand later trouwen ofwel gewoon niet piepen over een apart domicilie en zien wat gebeurt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”