Goksite weigert uitbetaling

KennethDL
Topic Starter

Goksite weigert uitbetaling

#1 , 26 dec 2015 14:09

Ik ben onlangs lid geworden van een site.
Deze zet het geld dat je gestort hebt om in credits.
Deze credits kan je gebruiken om te gokken en omzetten in overgeprijsde producten die zij verkopen.
Ik heb hun gevraagd om mijn resterend saldo uit te betalen, maar dit wijgeren ze.
Is dit legaal?

Ik heb al de site bekeken van de kansspelcommissie, de enige manier om contact op te nemen is via fax of brief.
Erg out-dated als je het mij vraagt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 26 dec 2015 14:38

Outdated misschien, maar briefwisseling is net de enige verplichting. Email of telefoon is allemaal optioneel.

En als je hun voorwaarden aanvaard hebt, hang je er aan vast.

polk

#3 , 26 dec 2015 16:24

-Heb je een soort bonus genoten toen je lid werd van de site?
-Welke reden van weigering gaven ze op toen je uitbetaling vroeg?
-Kan je van hun uitleg iets terugvinden in hun algemene voorwaarden?

Reclame

KennethDL
Topic Starter

#4 , 26 dec 2015 17:34

- Geen bonus
- Geen reden, is hun policy
- XXX makes the Platform available to you with the aim of offering a place to exchange virtual objects for XXX credits. These credits can be used either to play the different games offered on the Platform, or to exchange for other virtual objects.

Ze zeggen ook wel niets van dat er echt geld gebruikt wordt om credits te kopen.

Hun repons op mijn request:
Hi Kenneth,

We only offer withdraws in CS:GO skins, there is not other way to withdraw the credits.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 dec 2015 18:31

Een van de erkende sites?
Dan zal het bi mijn weten in een van de landstalen moeten zijn.

KennethDL
Topic Starter

#6 , 26 dec 2015 18:52

Neen, ik dit is geen erkende site is.
Zeker geen support beschikbaar in het Nederlands.

Update:
De site is ondertussen gewijzigd, je kan niet langer met echt geld depositen.
Ik was jammer genoeg een tijd in het buiteland, waardoor ik niet korter op de bal kon spelen
Het lijkt alsof ik mijn credits gewoon kwijt ben.
Ik neem opnieuw contact op met de site voor meer informatie.
Dit lijkt me zeker niet correct....

Franciscus

#7 , 26 dec 2015 19:06

Zeker de kansspelcommissie in kennis stellen.
Deze treden heel streng op tegen dit soort sites.
Ook Fod Economie in kennis stellen. Adres staat rechts.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... echt_ADCB/
http://www.gamingcommission.be/opencms/ ... l/contact/

bartvdv

#8 , 26 dec 2015 19:12

En riskeert de speler zelf een boete tot 25.000 euro ?

mava105

#9 , 27 dec 2015 09:59

Ik heb hun gevraagd om mijn resterend saldo uit te betalen, maar dit wijgeren ze.
Is dit legaal?

.
Ze kunnen u enkel betalen met hun overgewaardeerde producten. Dat had je voordien moeten zien, niet als het te laat is.. Als je hun voorwaarden hebt aanvaard hang je eraan vast.

KennethDL
Topic Starter

#10 , 28 dec 2015 15:08

Indien ik een boete van 25k riskeer, ga ik zeker dit zeker niet melden...
Bedankt voor de heads-up.

Dit is het antwoord dat ik via hun facebook pagina ontvangen heb:

Hello Dear Kenneth. I am afraid it wont be possible to return credits, as the website is starting from 0 with a new team and games and we have no records from past users credits anymore. We had a warning message for users to withdraw all their credits during a whole month
(During the last month of old xxx.net). Right now it all begins from 0 without any records, really sorry about the inconvenience.

Scammer 1 - Justice 0 :|

LeenW

#11 , 28 dec 2015 15:42

Ik zou zeggen Scammer 1 - Persoon die beter iets leest voor hij ermee akkoord gaat 0

KennethDL
Topic Starter

#12 , 28 dec 2015 15:52

Ik zou zeggen Scammer 1 - Persoon die beter iets leest voor hij ermee akkoord gaat 0
Ja ik had het moeten lezen.
Mijn score sloeg niet op het feit dat ze niet willen uitbetalen, wat blijkbaar hun recht is...
Maar op het feit dat ze gewoon mijn credits kunnen ontnemen op basis van dat de site van nul begint.

De wet belet mij van dit te melden, omdat er mij een zware boete boven het hoofd hangt.
Meldingen van onwettige praktijken worden zo tegengewerkt.

De bedoeling van deze post was om te weten of deze voorwaarden wettig zijn.
Ik vraag me trouwens af als jij als software gebruiker alle overeenkomsten leest als jij iets installeert :wink:

Blaatpraat

#13 , 29 dec 2015 09:45

Ik vraag me trouwens af als jij als software gebruiker alle overeenkomsten leest als jij iets installeert :wink:
Enkel maar als je de overeenkomst kunt lezen voordat je de software gekocht hebt (en dan lees ik ze wel ja).
Zit de overeenkomst bij de installatie van de software (zoals een EULA bij windows), dan is deze nietig.

Terug naar “Andere”