vraag mbt tot onderlinge "lening"

PhPH
Topic Starter

vraag mbt tot onderlinge "lening"

#1 , 24 aug 2008 08:48

Goedemorgen allemaal,

Het volgende speelt zich af, bijna ex-vrouw (16 september is onze 2e verschijning) heeft aanvraag ingediend bij Vlaams Woningfonds voor overname van de huislening. We hebben gezamenlijk nog een persoonlijke lening lopen (einde over ong 14 maanden), nu is dat een probleem voor het fonds, enige manier dat zij de lening willen overnemen is dat mijn ex die lening niet meer achter haar naam heeft staan. Nu hebben we het erover gehad, dat als ik die lening per maand op haar rekening stort (wordt ook aangepast in de akte) en dat we dan onderling een papier opstellen, dat zij de helft van dat bedrag per maand weer aan me teruggeeft. Maar is dit allemaal wel rechtsgeldig? En stel dat zij die helft niet aan me terugbetaald, heb ik dan iets om op terug te vallen? Voor de goede orde, zij werkt fulltime, ontvangt kinderbijslag voor onze 4 kinderen (van meer dan 700 euro totaal) en ik betaal 400 euro alimentatie, ikzelf werk ik ook fulltime en hou (normaal gezien) ongeveer 360 euro per maand over om van te leven en voor de kids te besteden (heb ze om de twee weken een weekend). Verder ben ik woonachtig in Nederland, zij in Belgie. Ik heb haar al gezegd, dat ik eigenlijk de alimentatie dan voor die periode aangepast wil zien.

Dank voor elke reactie.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding