ziekenhuisfactuur

louiza
Topic Starter

ziekenhuisfactuur

#1 , 14 dec 2015 23:05

Geachte mensen

Mijn echtgenoot is in 2013 opgenomen in het ziekenhuis op de spoed wegens een zware longontsteking..hij was destijds niet verzekerd
Nu is de factuur geweest bijna 3 duizend euro.
Wij zijn naar ocmw geweest om te vragen of zij die voor ons willen betalen ivm mijn man geen inkomen heeft alleen ik verdien iets van 1000 en heb 2 kids ,wij leven daar van ,huur betalen electra water etc blijft niks over.
De ocmw vroeg mijn bank gegevens willen zij een beslissing maken of ze gaan helpen met betalen ....dit hebben wij destijds niet gegeven...omdat ik zwanger was van mijn derde en veel aan me hoofd had ....heel stom ik weet ,dit betekend dus dat zei hem hebben afgewezen (dus niet willen betalen)
wij hadden 3 maanden tijd voor bezwaar in te dienen ,hebben wij ook niet gedaan ivm prive problemen etc ....
wat kan ik nu nog doen?
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 14 dec 2015 23:09

Gewoon zo verder doen met niets te doen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

louiza
Topic Starter

#3 , 14 dec 2015 23:11

lol dat meen je toch niet he

Reclame

sloeberken

#4 , 15 dec 2015 00:03

Je had onmiddellijk een afbetalingsplan moeten vragen aan het ziekenhuis, niets betalen verhoogt enorm de intresten en kosten.
Is dit al voor de rechtbank geweest. Neem zo snel mogelijk contact op met het ziekenhuis.
Je kan u ook wenden tot de CAW daar kunnen ze u helpen; zie link http://www.caw.be/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Meeboo

#5 , 15 dec 2015 08:21

opname dateert van 2013. Van wanneer dateert de factuur? Ik neem aan dat deze ook rond die periode werd opgemaakt.

hebt u het ziekenhuis in kennis gesteld van betalingsproblemen?

of weten deze van niks

mjers

#6 , 15 dec 2015 09:20

Beste,

Het geven van de bankgegevens is toch niet zoveel werk dat dit zo moet uitgesteld worden?
en waarom kan je geen bezwaar indienen ivm privé problemen. Dit staat toch los van elkaar?

Hoedanook, kan je nu niet veel meer doen... Betalen van die factuur is de enige optie.
Doe je dat niet, zal je nog meer problemen en bijkomende kosten krijgen.

Dit is niet de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor. Mensen kunnen hulp krijgen van het OCMW (wat al een heel grote gunst is)
Maar dan laten ze na om het OCMW de nodige info the bezorgen, om dan moord en brand te schreeuwen als hun voorstel, door het lange talmen, wordt afgewezen.
Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe dergelijke situaties tot stand komen?

mjers

#7 , 15 dec 2015 09:51

Ik heb uw vorige vragen er eens op nagelezen.
Uw vragen met titel: zaakvoerder, woonhaven + deze vraag (ziekenhuisfactuur)

Als ik dit zo allemaal lees dan staat het water u aan de lippen. Zoveel problemen kan je niet meer alleen oplossen. Ook dit forum is hier geen oplossing voor. Jullie moeten dringend leren hoe je de zaken moet regelen.

Alle problemen die ik lees van u konden makkelijk vermeden worden met een kleine dosis gezond verstand. Daarbij 3.000 euro voor een ziekenhuisfactuur lijkt mij ook buiten proportie, en dit voor een longonsteking? Heb je dan geen verzekering?

Klop eens aan bij het ocmw en leg jullie situatie uit, hopelijk kunnen ze jullie dan helpen en uitleggen hoe je dergelijke zaken in de toekomst kan vermijden.

Alvast veel succes.

louiza
Topic Starter

#8 , 15 dec 2015 15:02

opname dateert van 2013. Van wanneer dateert de factuur? Ik neem aan dat deze ook rond die periode werd opgemaakt.

of weten deze van niks
jahwel maar die mensen zijn we uit het oog verloren,ivm mijn echtgenoot niet goed nld spreekt

louiza
Topic Starter

#9 , 15 dec 2015 15:04

Ik heb uw vorige vragen er eens op nagelezen.
Uw vragen met titel: zaakvoerder, woonhaven + deze vraag (ziekenhuisfactuur)

Als ik dit zo allemaal lees dan staat het water u aan de lippen. Zoveel problemen kan je niet meer alleen oplossen. Ook dit forum is hier geen oplossing voor. Jullie moeten dringend leren hoe je de zaken moet regelen.

Alle problemen die ik lees van u konden makkelijk vermeden worden met een kleine dosis gezond verstand. Daarbij 3.000 euro voor een ziekenhuisfactuur lijkt mij ook buiten proportie, en dit voor een longonsteking? Heb je dan geen verzekering?

Klop eens aan bij het ocmw en leg jullie situatie uit, hopelijk kunnen ze jullie dan helpen en uitleggen hoe je dergelijke zaken in de toekomst kan vermijden.

Alvast veel succes.
Ja mijn man had geen verzekering ....en wij hadden ook geen inkomen .
ik weet dat ik stom ben geweest niet meteen die bankgegevens te geven .
ik hoop dat ocmw ons kan helpen ja

louiza
Topic Starter

#10 , 15 dec 2015 15:09

Geachte mensen

Mijn echtgenoot is in 2013 opgenomen in het ziekenhuis op de spoed wegens een zware longontsteking..hij was destijds niet verzekerd
Nu is de factuur geweest bijna 3 duizend euro.
Wij zijn naar ocmw geweest om te vragen of zij die voor ons willen betalen ivm mijn man geen inkomen heeft alleen ik verdien iets van 1000 en heb 2 kids ,wij leven daar van ,huur betalen electra water etc blijft niks over.
De ocmw vroeg mijn bank gegevens willen zij een beslissing maken of ze gaan helpen met betalen ....dit hebben wij destijds niet gegeven...omdat ik zwanger was van mijn derde en veel aan me hoofd had ....heel stom ik weet ,dit betekend dus dat zei hem hebben afgewezen (dus niet willen betalen)
wij hadden 3 maanden tijd voor bezwaar in te dienen ,hebben wij ook niet gedaan ivm prive problemen etc ....
wat kan ik nu nog doen?
Van wanneer dateert de hospitalisatie? Misschien dat je de verjaring kan inroepen.

ik moet even kijken denk juli 2013,maar weet niet zkr

Meeboo

#11 , 16 dec 2015 11:21

of weten deze van niks
jahwel maar die mensen zijn we uit het oog verloren,ivm mijn echtgenoot niet goed nld spreekt
met alle respet, maar als ik morgen een schuldvordering krijg van 3000 euro zal ik die niet uit het oog verliezen hoor

ik hoop voor u dat het OCMW u alsnog kan helpen anders vrees ik dat tegenpartij u zal dagvaarden

sloeberken

#12 , 16 dec 2015 12:19

Als de hospitalisatie plaatsvond voor december 2013, is de vordering in principe verjaard, lees: dan ben je bevrijd van betaling; op voorwaarden uiteraard dat er geen dagvaarding heeft plaats gevonden, je de schuld niet hebt erkent en er geen ingebrekestelling werd verzonden op grond van artikel 728, paragraaf 3 Ger.W.
De boekhouding van een ziekenhuis zal geen facturen laten verjaren, toch niet van deze omvang.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#13 , 17 dec 2015 06:59

Beste,

Het geven van de bankgegevens is toch niet zoveel werk dat dit zo moet uitgesteld worden?
en waarom kan je geen bezwaar indienen ivm privé problemen. Dit staat toch los van elkaar?

Hoedanook, kan je nu niet veel meer doen... Betalen van die factuur is de enige optie.

Dit is niet de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor. Mensen kunnen hulp krijgen van het OCMW (wat al een heel grote gunst is)
Maar dan laten ze na om het OCMW de nodige info the bezorgen, om dan moord en brand te schreeuwen als hun voorstel, door het lange talmen, wordt afgewezen.
@mjers: Mijn echtgenote komt professioneel regelmatig met dergelijke situaties in contact (ontvangkantoor), ik had haar ook eens gevraagd hoe zulke zaken mogelijk waren want in mijn wereld kan ik me dat, net zoals u vermoedelijk, gewoon niet voorstellen. Haar antwoord: omdat sommigen niet in staat zijn om hun leven ook maar op de minste, geringste manier te structureren, een dagplanning te maken, ergens op tijd te komen. Ze bellen om dringend, dringend een afspraak te maken voor een afbetalingsplan en het moet met de ontvanger zelf zijn, met niemand anders....komen dan niet opdagen. Een week later staan ze er: 'ik heb een afspraak'. 'Vandaag?, Ik vind daar geen spoor van terug', 'A nee, vorige week' (blik van verbazing in de ogen). Ze heeft het al afgeleerd om er zich over op te winden of te vragen hoe dat komt want er komt toch niets zinnigs uit en haar motto in die situaties is ook 'Wie geen leugens wil horen stelt best geen vragen'.

@TS: Uw uitleg is niet relevant, er is een schuld en die zal niet weggaan, het zou me ook sterk lijken dat men die gewoon zou laten verjaren, tegenwoordig wordt dat wel beter opgevolgd. Wat -gelet op de andere posts- wel relevant is, is vermoedelijk een dak boven uw hoofd en voedsel voor u en uw kinderen op tafel houden. Om nog maar te zwijgen over het bij u houden van die kinderen, voor zover daar nog niets gebeurde tenminste. Gelet op alle problemen die u heeft is er denk ik maar één optie en dat is langsgaan bij het OCMW en daar uw kaarten op tafel leggen (ik zou ten zeerste aanraden om daar op tijd te verschijnen, goed uitgerust en te luisteren + te doen wat die mensen zeggen). Anders lijkt het me hopeloos te zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mjers

#14 , 17 dec 2015 07:42

Beste,

@mjers: Mijn echtgenote komt professioneel regelmatig met dergelijke situaties in contact (ontvangkantoor), ik had haar ook eens gevraagd hoe zulke zaken mogelijk waren want in mijn wereld kan ik me dat, net zoals u vermoedelijk, gewoon niet voorstellen. Haar antwoord: omdat sommigen niet in staat zijn om hun leven ook maar op de minste, geringste manier te structureren, een dagplanning te maken, ergens op tijd te komen. Ze bellen om dringend, dringend een afspraak te maken voor een afbetalingsplan en het moet met de ontvanger zelf zijn, met niemand anders....komen dan niet opdagen. Een week later staan ze er: 'ik heb een afspraak'. 'Vandaag?, Ik vind daar geen spoor van terug', 'A nee, vorige week' (blik van verbazing in de ogen). Ze heeft het al afgeleerd om er zich over op te winden of te vragen hoe dat komt want er komt toch niets zinnigs uit en haar motto in die situaties is ook 'Wie geen leugens wil horen stelt best geen vragen'.
Ik dacht al zoiets... Ik was altijd voorstander dat iedereen moet worden geholpen (no matter what) en dat we daar als maatschappij onze schouders moeten onder zetten tot die persoon weer op het rechte pad was. Maar sinds mijn schoonzus bij het ocmw werkt hoor ik constant dergelijke verhalen. Ook nu weer via uw post en de vraag van TS. Om moedeloos van te worden, dan is het aan ons om nog maar wat harder te werken zeker? Misschien moeten we beslissen om de sociale hulp voor dergelijke gevallen volledig dicht te draaien... Maarja dan voelen sommigen zich benadeeld en kunnen ze radicaliseren tegen de "slechte" westerse maatschappij...

louiza
Topic Starter

#15 , 17 dec 2015 16:49

beste mensen
Bedankt mensen die een beetje op de positieve manier meedenken.

ps
laatste reacties zijn echt de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord ,en dat nog zacht uitgedrukt,zo neerbuigend een oordelend bah

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”