wie is er verantwoordelijk voor opkuis na de werken

croos
Topic Starter

wie is er verantwoordelijk voor opkuis na de werken

#1 , 11 dec 2015 09:19

Aannemer legt bij ons de oprit en laat bij de opkuis wat stabilisé (welliswaar platgestreken) achter bij de buurman.
de stabilisé ligt tussen de straat en de eigendom van de buurman op een strook van +/- 0,5 meter dat eigendom is van de gemeente.
Dus tussen de straat en de eigendom van de bewoners in de straat zijn we onteigend door de gemeente voor eventuele het plaatsen van een voetpad op termijn.
Wie is er verantwoordelijk, zijn wij het als opdrachtgever of is het de aannemer?

groeten en bedankt
croos

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2015 10:14

Indien nodig zal gemeente aannemer wel aanschrijven. Maar die stabilisé is binnen een paar maanden verdwenen, want is gewoon zand geworden.

croos
Topic Starter

#3 , 12 dec 2015 05:53

mijn vraag is , wie is verantwoordelijk, wij als opdrachtgever of de aannemer?
bedankt

Reclame

Tope

#4 , 12 dec 2015 08:58

Kan jij of een buurman die stabilisé niet recupereren?
Je kan hem vb. inkeren tussen de stenen van je nieuwe oprit.
De regen doet de stabilisé verharden en zo wordt opschietend onkruid voorkomen.

croos
Topic Starter

#5 , 14 dec 2015 06:44

dag iedereen, het gaat hem over niet veel stabilisé, het is een principe kwestie...er ligt +/- 0,5 m2 stabilisé tussen het gravé van de buurman. Dus zeker niet op een hoopje.
Maar mijn vraag is , wie verantwoordelijk is , ben ik het als opdrachtgever of de aannemer...moet ik als opdrachtgever het initiatief nemen?

mjers

#6 , 14 dec 2015 10:26

jij bent verantwoordelijk.
Buurman/gemeente kan jouw aansprakelijk stellen. Dan kan jij op jouw beurt de aannemer aansprakelijk stellen.
Buurman/gemeente heeft geen zaken met die aannemer...

KJ86

#7 , 14 dec 2015 11:09

Volgens mij is de aannemer verantwoordelijk omdat het op openbaar terrein gestort is.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 dec 2015 12:23

Zo een drama voor 0.50 M² stabilisé op de straat

Terug naar “Aanneming”