Als we't dan toch over "een normaal mens" hebben, mijns inziens gaat die ofwel prijzen vergelijken (of zich toch minstens informeren) op voorhand, ofwel betalen wat hij overeengekomen is.
Even verduidelijken: ik ben geen zelfstandige, en ik praat het gedrag van de zelfstandige in kwestie niet goed. Maar als de klant had gedaan wat (in mijn ogen) elk normaal mens doet, namelijk zich informeren VOOR je je akkoord verklaart met een uitgave van meer dan 2.000 euro, was er helemaal geen probleem geweest.
En dan mag je nu zo kwaad en verontwaardigd zijn als je wil.
en dat is wat ik geleerd heb en jij nu bevestigt, Dat een normaal mens NOOIT een zelfstandige gelooft. Ook als die familiair met je omgaat, vriendelijk is , grapjes vertelt, suggesties doet, hulp aanbiedt, bezorgd is over jouw kinderen, er grapjes mee uithaalt, spelletjes mee speelt. Het is dus geen onbekende die aan de deur kwam aanbellen met de vraag of ik een grasmachine wou. Het was geen onbekende Nigeriaan die me in een email een grasmachine wou verkopen, het was geen onbekende Nederlander die me aan de telefoon een machine wou aansmeren. Het was die vriendelijke tuinman die me voorstelde om die machine mee te brengen omdat hij er toch langs passeert, Ja ik geloofde , VERTROUWDE hem . Zware fout . Het meest kwaad ben ik nu op mezelf. Ik heb immers iemand geloofd en vertrouwd. En dat doet geen normaal mens. VERTROUWEN hebben in een zelfstandige is inderdaad niet voor normale mensen. Enkel voor idioten zoals ik. Een normaal mens moet er inderdaad vanuit gaan dat een zelfstandige hem wil beliegen
Ik vraag me trouwens af welke zelfstandige onder jouw voorwaarden zal willen werken ...
hoe zo ? dit zijn nu toch juist de voorwaarden die jezelf zegt die elke normale mens in acht moet nemen. Elke normale mens betaalt toch enkel de uren die gepresteerd zijn, de materialen gekocht aan de juiste prijs en in de juiste hoeveelheid. Als je jezelf dus afvraagt welke zelfstandige aan die voorwaarden wil werken dan zegt dat alles over de zelfstandigen.