Loonbeslag

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Loonbeslag

#16 , 09 dec 2015 08:53

Normaal komt er geen deurwaarder voor loonoverdracht en moet er geen vonnis zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#17 , 09 dec 2015 09:16

Loonoverdracht gebeurt op basis van de overeenkomst tussen schuldenaar en schuldeiser, inderdaad geen deurwaarder nodig. Maar vermoedelijk heeft men in parallel een GDW ingeschakeld voor in eerste instantie minnelijke invordering.

TS had de zaken niet moeten laten aanslepen, schulden verdampen niet snel.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie

#18 , 09 dec 2015 09:22

Het probleem is als T.S met 3 maanden achterstand komt dit naar de NBB gaat en op hun lijst komt, en dat het voor de toekomende jaren ook al heeft hij geen achterstand meer moeilijk aan een krediet zal geraken, want krediet verzekeraars houden dit zeer lang bij, ook al ben je al lang van de zwarte lijst.

Reclame

michaelrutten
Topic Starter

#19 , 09 dec 2015 12:30

@Xenophon dank u voor uw duidelijke uitleg. ik heb zojuist een betaling uitgevoerd. Ook zal ik de deurwaarder (helaas staat hij op google heel slecht aangeschreven) met daarin de vermelding van mijn voorstel en ook de mails er bij doen die ik van de bank heb ontvangen. Dank u voor uw hulp.

denlowie

#20 , 09 dec 2015 12:39

Ook zal ik de deurwaarder (helaas staat hij op google heel slecht aangeschreven) met daarin de vermelding van mijn voorstel en ook de mails er bij doen die ik van de bank heb ontvangen.
Alle deurwaarders zouden moeten gelijk zijn, want zij persoonlijk kunnen je geen afbetaling toestaan zij moeten dit vragen aan hun opdrachtgever, zo simpel is het niet, als de bank zegt geen afbetalingsplan dan is er geen afbetalingsplan, deurwaarder kan dit niet op zijn ééntje beslissen.

En dat die deurwaarder niet goed aangeschreven staat op GOOGLE, Zijn er betere soms ?, als je met deurwaarders in contact komt, is hij altijd de boeman ! maar nooit de man of vrouw die de miserie heeft veroorzaakt

Xenophon

#21 , 09 dec 2015 12:46

Alle deurwaarders staan op Google slecht aangeschreven, maak u daar geen zorgen in :D Het hoort bij de job. Zolang u in minnelijke invordering zit is er wel wat marge om te praten, een realistisch akkoord voor afbetaling is beter dan een proces.

Hou gewoon contact met uw schuldeiser en tracht te vermijden dat ze het volledig saldo ineens opeisbaar stellen wegens wanbetaling want dan beginnen de problemen meestal pas echt.

Behandel de discussie met de verzekering als een apart dossier maar zorg dat u van alle communicatie een bewijs hebt (lees: aangetekende zendingen).

En veel succes!
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

michaelrutten
Topic Starter

#22 , 09 dec 2015 12:49

@denlowie, helaas ben ik het er niet geheel mee eens, ik heb juist altijd wel positieve ervaringen bij deurwaarders als je een goede afspraak maakt dan gaat het over het algemeen wel goed. Helaas is deze deurwaarder zeer bekend: "Dankzij de stuurgroep, hebben we tal van voorbeelden opgetekend van inbreuken op de voorschriften van de wet van 20 december 2002 betreffende de minnelijke invordering van schulden van de consument.
We hebben daarenboven vastgesteld dat het merendeel van de opgetekende onregelmatigheden voorkwamen in de brieven van het kantoor (xx)
Deze praktijk is niet nieuw en werd reeds vaak aangeklaagd bij de Nationale Kamer van gerechtsdeurwaarders evenals bij de arrondissementskamer maar we moeten vaststellen dat de controle op de gerechtsdeurwaarders onvoldoende en ontoereikend is."
Maar goed ik ga doen wat ik kan doen en meer dan dat kan ik toch niet gaan doen.

michaelrutten
Topic Starter

#23 , 09 dec 2015 12:51

beste Xenophon, wat bedoel je hiermee: "De deurwaarder die langsgeweest is zal dat gedaan hebben in het kader van de minnelijke invordering, op de brief moet ergens verplicht woordelijk en vetgedrukt het volgende staan: 'Deze brief betreft een minnelijke invordering en geen gerechtelijke invordering (dagvaarding voor de rechtbank of beslag).'"
het klopt dit staat op de brief en dat ik nog de tijd heb om met een voorstel te komen....

Xenophon

#24 , 09 dec 2015 13:05

Een deurwaarder kan 2 petjes ophebben, ofwel treedt hij op als vriendelijk bosfeetje in opdracht van de schuldeiser en dan staat de tekst die ik vermeldde op alle brieven (wettelijke verplichting). Dat dient om u erop atttent te maken dat hij geen dwangmaatregelen kan nemen, geen beslag kan leggen etc. Hij tracht gewoon tot betaling te komen en heeft richtlijnen van zijn opdrachtgever over wat hij mag aanvaarden qua afbetalingsplan e.d.

Ofwel komt hij als boze heks en beschikt hij over een uitvoerbare titel, meestal een vonnis. Op basis daarvan kan hij maatregelen nemen om de schuld te innen, ook tegen uw zin. Bnd loonbeslag, uw inboedel (of wagen) opschrijven en later verkopen.

De bosfee zal evenwel (nadat de schuldeiser bij de rechter langsgeweest is) veranderen in boze heks indien u haar de deur wijst. Hou dat voor ogen.

sloeberken

#25 , 09 dec 2015 14:16

Een deurwaarder vervult zijn job, de een wat toleranter dan de andere, maar of een deurwaarder daarvoor zijn job op spel zou zetten, heb ik heel grote twijfels.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”