Ingeleverde nummerplaat

joR6
Topic Starter

Ingeleverde nummerplaat

#1 , 21 aug 2008 20:34

Hallo,

Op 05/07/2008 leverde ik de nummerplaat binnen van een voertuig, dat ik niet meer wenste te gebruiken en te verkopen, bij mijn verzekeringsmakelaar.
Mijn verzekering verliep ook op 07/07/2008.

Ik had de keuze,..ofwel de nummerplaat bij D.I.V. zelf binnenbrengen, ofwel de nummerplaat bij de verzekeringsmakelaar binnenbrengen, dewelke zij dan aangetekend zouden opsturen en mij hiervoor 5 euro aanrekenen.
Ik koos voor de laatste mogelijkheid, en betaalde de 5 euro aan de balie van de verzekeringsmakelaar maar kreeg hier echter geen bewijs van inlevering van de nummerplaat of van betaling, maar op de vraag naar een bewijsje wel het antwoord "dat er een beetje vertrouwen moest zijn".
Enkele weken later kreeg ik een overschrijving in m'n bus met een bedrag van 26,99 euro te betalen voor de periode van 07/07/2008 tot 22/07/2008, de dag waarop D.I.V. de nummerplaat officiëel schrapte.
Inmiddels werd mij tevens een herinnering toegestuurd.

Graag had ik van iemand hier vernomen of de verzekeringsmakelaar het recht heeft dit bedrag nog te eisen ondanks dat ik de nummerplaat bij hun had binnengeleverd, en het voertuig dan ook niet meer kon gebruiken sinds 05/07/2008.

Met vriendelijke groeten,
Johan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cdelahaye

#2 , 09 okt 2008 21:11

Je premie blijft verschuldigd tot na officiele schrapping van het voertuig bij de DIV.

Dit blijven echter staatsambtenaren, 20 u werken en 20 u koffie drinken maar wel 40 u betaald. Allé LETERME

Weinig aan te doen!!

mapleleiah

#3 , 10 okt 2008 14:33

Dit blijven echter staatsambtenaren, 20 u werken en 20 u koffie drinken maar wel 40 u betaald. Allé LETERME
Wat een flauwe, misprijzende opmerking!

Er is veel grotere kans dat de verzekeringsmakelaar de nummerplaat gewoon te laat doorgestuurd heeft naar het DIV!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Algemeen”