Dus als ik goed begrijp kan een goede vriendin die ik ken die als zelfstandige poetshulp bij ouderen werkt zich op volgende manier een extra maandloon verkrijgen. Regelmatig vraagt ze de oudere dame waar ze werkt of ze iets nodig heeft uit de supermarkt en brengt ze voor deze dame wat mee. Deze dame vraagt geen kasticket maar gewoon "hoeveel is het " en mijn vriendin zegt de prijs en de dame betaalt. Wat belet mijn vriendin dan om er telkens een veel hoger bedrag te vragen en zo elke maand haar loon met enkele 100den euro te spekken. deze dame gaat ook niet de prijzen in de supermarkt bekijken of op internet opzoeken. En als het ontdekt wordt tja pech, waarschijnlijk moet mijn vriendin daar niet meer gaan werken, maar het geld dat ze zo verdiend heeft mag ze houden en mocht de oude dame klacht willen indienen heeft ze een klacht wegens laster en eerroof aan haar been. Want mijn vriendin heeft niks onwettig gedaan. !!U schrijft 'had de klant dit geweten dan...' ja, maar de klant had het kunnen weten door even snel op internet te zoeken wat dergelijk toestel kost en op voorhand aan X de prijs te vragen. Het artikel van het SW waarnaar u verwijst is oplichting, geloof ik. Let op hoe u dat brengt want X zou kunnen terugkomen met Art 443: laster en eerroof.
Klant was niet akkoord voor aankoop bij X, is immers geen verkoper van grasmachines, Er was daarvoor geen contract. Er was enkel akkoord dat X deze voor hem ging kopen en ophalen bij Y aan de prijs die Y hiervoor zou vragen. X heeft voor garantie en onderhoud ook doorverwezen naar Y die weet dat deze machine door X gekocht is voor een klant. X heeft er later op de factuur doorverkoop van gemaakt. Klant heeft inderdaad jammer genoeg betaald op basis van verkeerd gedacht te hebben dat dit de prijs was van Y. En zoals gezegd in mijn vorige post en het voorbeeld van mijn vriendin bij de oudere dame is dus liegen helaas een wettelijke toegestane manier om geld te verdienen.U bent akkoord gegaan met een aankoop van een grasmachine bij en door firma X te verzorgen
U ken wel vermoedelijk ...maar lees eerst eens zijn voorwaarden op de factuur ... gezien bedrag kleiner is dan € 2500 bij de vrederechter terecht.
het is aan u te bewijzen dat X enkel transporteur was van een goed. Dat lijkt me onmogelijk. Garantie ligt wettelijk bij X, onderhoud is geen enkele verkoper toe verplicht.Klant was niet akkoord voor aankoop bij X, is immers geen verkoper van grasmachines, Er was daarvoor geen contract. Er was enkel akkoord dat X deze voor hem ging kopen en ophalen bij Y aan de prijs die Y hiervoor zou vragen. X heeft voor garantie en onderhoud ook doorverwezen naar Y die weet dat deze machine door X gekocht is voor een klant. X heeft er later op de factuur doorverkoop van gemaakt. Klant heeft inderdaad jammer genoeg betaald op basis van verkeerd gedacht te hebben dat dit de prijs was van Y. En zoals gezegd in mijn vorige post en het voorbeeld van mijn vriendin bij de oudere dame is dus liegen helaas een wettelijke toegestane manier om geld te verdienen.U bent akkoord gegaan met een aankoop van een grasmachine bij en door firma X te verzorgen
Een interessant voorbeeld dat me doet denken aan een overeenkomst met een PWA die ik (jaren geleden) had en waarbij de schoonmaakproducten en het gerief verplicht via hen moesten aangekocht worden. U raadt het al: 3 keer zo duur als de winkelprijs (waren geen in de detailhandel verkrijgbare spullen maar ik kende de prijs). Goedkoop aankopen en duurder verkopen is de essentie van ons economisch systeem.
Dus als ik goed begrijp kan een goede vriendin die ik ken die als zelfstandige poetshulp bij ouderen werkt zich op volgende manier een extra maandloon verkrijgen. Regelmatig vraagt ze de oudere dame waar ze werkt of ze iets nodig heeft uit de supermarkt en brengt ze voor deze dame wat mee. Deze dame vraagt geen kasticket maar gewoon "hoeveel is het " en mijn vriendin zegt de prijs en de dame betaalt. Wat belet mijn vriendin dan om er telkens een veel hoger bedrag te vragen en zo elke maand haar loon met enkele 100den euro te spekken. deze dame gaat ook niet de prijzen in de supermarkt bekijken of op internet opzoeken. En als het ontdekt wordt tja pech, waarschijnlijk moet mijn vriendin daar niet meer gaan werken, maar het geld dat ze zo verdiend heeft mag ze houden en mocht de oude dame klacht willen indienen heeft ze een klacht wegens laster en eerroof aan haar been. Want mijn vriendin heeft niks onwettig gedaan. !!
Als uw vriendin een zelfstandigenstatuut start, BTW-nummer en zo aanvraagt, en dan die oudere dame een wettige factuur geeft zou dat de zaak van die oude dame moeilijk maken, ja...Dus als ik goed begrijp kan een goede vriendin die ik ken die als zelfstandige poetshulp bij ouderen werkt zich op volgende manier een extra maandloon verkrijgen. Regelmatig vraagt ze de oudere dame waar ze werkt of ze iets nodig heeft uit de supermarkt en brengt ze voor deze dame wat mee. Deze dame vraagt geen kasticket maar gewoon "hoeveel is het " en mijn vriendin zegt de prijs en de dame betaalt. Wat belet mijn vriendin dan om er telkens een veel hoger bedrag te vragen en zo elke maand haar loon met enkele 100den euro te spekken. deze dame gaat ook niet de prijzen in de supermarkt bekijken of op internet opzoeken. En als het ontdekt wordt tja pech, waarschijnlijk moet mijn vriendin daar niet meer gaan werken, maar het geld dat ze zo verdiend heeft mag ze houden en mocht de oude dame klacht willen indienen heeft ze een klacht wegens laster en eerroof aan haar been. Want mijn vriendin heeft niks onwettig gedaan. !!