Rvt,...wensen geen bezoek, maar dit gebeurt toch???

smart
Topic Starter

Rvt,...wensen geen bezoek, maar dit gebeurt toch???

#1 , 03 dec 2015 07:14

Mevr X woont in rvt, is dement.
Ik ben een van haar 2 dochters
Vroeger geen contact met haar zussen onze tantes!
Mijn zus en ik vroegen aan de familie niet op bezoek te gaan, wij willen geen pottenkijkers! Om alle commentaren, enz te vermijden.
Nu, vorig week telefoon, .....ach wij zijn toch op bezoek geweest,.....wat schamel,...enz enz moet zij zo leven,....ik vind dit een schending van de privacy, wat doe ik hiermee?????om volgende bezoeken te voorkomen? Wij spraken ook de hoofdverpleger aan?? Wat staat ons te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 03 dec 2015 08:45

Wie treedt op als wettelijke vertegenwoordiger van de persoon in kwestie indien deze er één heeft? Die dient in eerste instantie te praten met de instelling over de problematiek.

Maar een rvt is geen gevangenis, het personeel geen cipiers. Wie weet heeft uw moeder er wel plezier aan, dat is niet steeds makkelijk in te schatten, iemand (dement of niet) de facto sociaal isoleren is een zeer ingrijpende maatregel. Wenst u bezoek te vermijden uit bezorgdheid voor de persoon in kwestie of voor uw eigen comfort en gemak?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

JPV

#3 , 03 dec 2015 09:56

Mevr X woont in rvt, is dement.
Ik ben een van haar 2 dochters
Vroeger geen contact met haar zussen onze tantes!
Mijn zus en ik vroegen aan de familie niet op bezoek te gaan, wij willen geen pottenkijkers! Om alle commentaren, enz te vermijden.
Nu, vorig week telefoon, .....ach wij zijn toch op bezoek geweest,.....wat schamel,...enz enz moet zij zo leven,....ik vind dit een schending van de privacy, wat doe ik hiermee?????om volgende bezoeken te voorkomen? Wij spraken ook de hoofdverpleger aan?? Wat staat ons te doen?
een VRAAG aan de familie is geen eis die afdwingbaar is. Dus zeker geen schending van de privacy.

Zijn er speciale redenen waarom er geen "pottenkijkers" mogen zijn (vroegere mishandelingen, ...)?

Reclame

LeenW

#4 , 03 dec 2015 11:02

Wie bent u om iemand bezoek te weigeren? Dement of niet, een persoon kan nog wel zelf uitmaken of ze bezoek wil of niet!

Terug naar “Andere”