@dapje: wat ik bedoelde met de interesten was dat die mogelijk intresten waren die al waren geaccumuleerd vóórdat de aanvraag tot csr initieel werd gedaan. Indien ik u was zou ik het aanbod van JPV en sloeberken aannemen en die vonnissen doorzenden want ergens klopt er iets niet. U doet wat u wil maar indien u eruitstapt gaan de schuldeisers er opnieuw staan en valt het nog zeer te bezien of ze tot een akkoord zullen willen komen en tegen welke voorwaarden. Dan beginnen de interesten opnieuw te lopen en voor een werkgever zal het weinig verschil maken of hij dient te betalen aan de bemiddelaar of een derdenbeslag krijgt betekend door een deurwaarder. Daarbij, loonoverdracht of derdenbeslag komt met de regelmaat van een klok voor, bij een gemiddelde personeelsdienst kijkt men daar allang niet meer van op. Enfin, dit alles om nog eens te herhalen dat u er 90% zeker slechter zal uitkomen dan wat u nu heeft.
Iedereen hier probeert u goed advies te geven; ik zou sloeberken en JPV 's raad beslist vertrouwen.