Het loon wordt idd op rekening gestort die de SB beheert, hebben we steeds zo gedaan, maar daardoor ziet de SB van wie het loon komt, dus ook waar je werkt en ze sturen dan onmiddellijk een aangetekend schrijven.
Persoonlijk vind ik dit geen goede regeling van de SB om altijd een brief te sturen, het schrikt de werkgever af en uiteindelijk als ze het loon ontvangen loopt toch alles goed...nuja is mijn mening en ik kan moeilijk de wetgeving veranderen
Interimjobs zijn ook niet echt een optie, ofwel zijn het tijdelijke opdrachten dus ook geen zekerheid ofwel is het interim met na enkele maanden vast contract maar dan heb je terug hetzelfde probleem bij een vast contract.
Csr ging normaal eerst 5j lopen, daarna komt er een herziening van 2j extra en csr zegt nu dat ook na die 2j het kan dat het nog langer loopt....reden met een inkomen van dop (940€) is er geen geld voor schuldeisers te betalen.
Dus zo kan mijn man nog jaren in csr zitten want het is om den duur een cirkel:
Werk vinden --> csr schrijft werkgever aan --> werkgever wenst niet meer met jou te werken --> terug op dop --> geen geld voor schulden te betalen --> terug werk zoeken en vinden --> ...
Dus voor ons lijkt eruit stappen beter, dan die voortdurende cirkel waarbij de moed om den duur weg valt.