misbruik van wantrouwen

moncher
Topic Starter

misbruik van wantrouwen

#1 , 02 dec 2015 12:19

hallo misschien kan iemand mij advies of raad geven wat ik hiermee aanmoet.

ik heb een relatie van bijna 1 jaar gehad met een getrouwde man die met willens en wetens mij voorgelogen heeft en beloftes gedaan heeft om mij zo het bed in te krijgen.
op dat moment van ontmoeting zat ik met zak en as over een scheidnig waar hij hulp heeft aangeboden.zoals mij troosten door een klankboord voor mij te zijn.
Nu hij gekregen heeft waar hij opzoekt naar was heeft hij mij gedumpt en had een paar spullen bij mij die ik weiger te geven,
Hij heeft nu een advocaat in de hand genomen waarvan ik vandaag een brief van haar heb gekregen.

De rollenn zijn hier nu hier volledig omgedraaid doordat hij mij nu beschuldigt van misbruikvan wantrouwen, terwijl hij dat zelf tegen mij heeft gedaan.

Hij heeft misbruik van mijn zwakheid opdat moment gemaakt doordat ik midden in een scheiding zat enop dat momentooknog labiel was.

Alle tips ,advies en goede raad zijn welkom, zijn er ookmensen die zo een soort geval ookhebben mee gemaakt.

alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 02 dec 2015 12:22

Wie schuldig is aan een relatiebreuk, is geen vraag voor Juridisch Forum.

Als u spullen hebt van hem, moet u deze teruggeven.

moncher
Topic Starter

#3 , 02 dec 2015 12:33

Het gaat niet zozeer om de relatiebreuk, meer om het misbruiken van een persoon zijn labiliteit op dat moment.
Mag iemand dan moedwillig een ander misbruiken, om zijn doel te kunnen bereiken.

Reclame

LeenW

#4 , 02 dec 2015 12:38

En welke schade hebt u daardoor geleden?

chantika

#5 , 02 dec 2015 12:55

Alle spullen terug geven. En moet de titel niet zijn: Misbruik van vertrouwen?

De rest van het verhaal is dagelijkse kost.

mjers

#6 , 02 dec 2015 14:36

hij die beschuldigd moet dit bewijzen...

Welke bewijzen heeft u dat hij uw vertrouwen heeft misbruikt? Lijkt mij onmogelijk te bewijzen...

Kan hij bewijzen dat die spullen effectief van hem zijn? Zoja, geef je best alles zo snel mogelijk terug.

En laat dit verder achter u. Behalve asociaal gedrag kan je hem niets ten laste leggen.

Meeboo

#7 , 02 dec 2015 15:19

Als die spullen inderdaad van hem zijn kan hij u nog aanklagen voor diefstal.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 dec 2015 16:29

Neen.
Diefstal houdt in dat u iets weggenomen hebt (het materiële element) en een kwaadwillig opzet als immaterieel element.
Man heeft ze daar achtergelaten.
Maar dat moet dus bewezen worden. Als het een geschenk is mag u het houden. in principe houden.
Anders ter attentie van echtgenote terug opsturen naar zijn adres mocht u zich daar beter bij voelen.
U moet niet over u laten lopen.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#9 , 03 dec 2015 08:16

Een 'klapke' met de bedrogen echtgenote is meestal inderdaad de volgende stap in dergelijk scenario. De kerel moet werkelijk gehecht zijn aan zijn spullen.

Inderdaad, indien hij kan bewijzen dat de goederen van hem zijn, gewoon teruggeven. Zelfs indien hij dat niet kan bewijzen doet u dat best. Stuur een brief naar de advocaat waarin u zegt dat de advocaat of een derde partij de boel mag komen ophalen óf dat u desgewenst alles ten huize zal gaan afleveren indien u zich daar beter bij voelt.

Al de rest is zoals hierboven werd gescheven dagelijkse kost, geen juridische kwestie.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”