bedrukking T-shirts

YesCreations
Topic Starter

bedrukking T-shirts

#1 , 01 dec 2015 13:15

Goede middag,

Ik ben zelfstandige in bij beroep en ik bedruk T-shirts nu kwam een klant af met de vraag een T-shirt te laten maken.

Ik heb deze gemaakt met de tekeningen aangekocht via adobe illustator en de lettertypes aangekocht.

Nu had ik mijn t shirt op internet gezegd en komt er een mevrouw uit nederland zeggen dat ik haar t shirt na maak.

Wat zijn de rechten en plichten hier van?

Kan iemand mij helpen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Celetste

#2 , 04 dec 2015 12:51

Hey,

Voor zover ik weet is dat als je het aankoopt en de licentie van de afbeeldingen je toestaan om te verkopen en te ditruberen dat dat mag. Nu als die mevrouw zegt je het namaakt moet je al ten eerste vragen of ze een foto van haar shirt kan doorsuren zodat jij zeker weet dat ze dezelfde heeft, bewijs dat zij het voor jou had en bewijs dat dat design van haar is. Als het van haar is en het design is identiek of zo goed als hetzelfde en ze heeft de rechten op het design dan ga je denk ik ze niet meer mogen verkopen.

Vraag hiervoor wel zeker naar al het bewijs en ik zou dit ook met een advocaat bespreken zodat je zeker weet wat je rechten zijn.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”