CSR - geen domicilie in België

Adriana
Topic Starter

CSR - geen domicilie in België

#1 , 27 nov 2015 22:14

Is het mogelijk om in CSR te zitten, maar geen domicilie (meer) te hebben in België? Wat gebeurt er bij verhuis naar het buitenland? Loopt de CSR gewoon door als men het bedrag dat in het vonnis staat gewoon stort naar de schuldbemiddelaar? Wat met de "rechten" die men heeft als zijnde in CSR, zoals een pro deo advocaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 27 nov 2015 22:40

Nee geen domicilie in belgie stopt de crs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Adriana
Topic Starter

#3 , 27 nov 2015 23:04

Stopt die automatisch of moet er ergens een melding van gedaan worden? We worden namelijk geconfronteerd met een persoon die al te graag naar de rechtbank trekt omwille van de pro deo advocaat, maar persoon heeft geen domicilie meer in België.

Reclame

sloeberken

#4 , 28 nov 2015 09:31

Die melding komt van het rijksregister. Bij de rechtbank moet ook je echte domicilie gekend zijn.

Adriana
Topic Starter

#5 , 28 nov 2015 10:12

Bedankt! De persoon over wie ik het heb heeft een pro deo goedgekeurd gekregen toen ze nog een domicilie had in België en procedeert nu los tegen ons...Wordt haar domicilie dan regelmatig gechecked en haar pro deo ingetrokken? Ondertussen heeft ze al maanden geen domicilie meer, maar op de recente documenten staat er wel haar pro deo op...

sloeberken

#6 , 28 nov 2015 21:53

Als ze geen geldige domicilie hebben, kunnen ook de vonnissen niet geldig zijn. Misschien heeft hij een referentie adres.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 nov 2015 23:06

Gezien u betrokken partij bent met dagvaarding naar gemeente gaan en attest van woonst vragen van tegenpartij.
Dan hebt u de gegevens ...
Uw reden bijkomende AS die u aan tegenpartij wil overmaken.

Adriana
Topic Starter

#8 , 28 nov 2015 23:41

Gezien u betrokken partij bent met dagvaarding naar gemeente gaan en attest van woonst vragen van tegenpartij.
Dan hebt u de gegevens ...
Uw reden bijkomende AS die u aan tegenpartij wil overmaken.
Wij hebben een attest van woonst van tegenpartij (gaat over de ex vrouw van mijn echtgenoot). Ze heeft effectief geen domicilie meer, zit in CSR en daarom kreeg ze een pro deo toegewezen (goedgekeurd door de rechtbank).

Franciscus

#9 , 28 nov 2015 23:44

Dit mededelen aan arbeidsrechtbank ... zeker als de CSR niet meer gerespecteerd wordt

Adriana
Topic Starter

#10 , 28 nov 2015 23:50

Dit mededelen aan arbeidsrechtbank ... zeker als de CSR niet meer gerespecteerd wordt
Wat ik mij afvraag, verdient een advocaat even veel als pro deo? want, ik moet zeggen, de advocaat doet heel ijverig...je zou bijna denken dat hij als pro deo meer verdient dan als hij betaald zou worden door de ex...Daar waar een ander advocaat een week over doet om een mail te beantwoorden, mailt deze advocaat erop los (bijvoorbeeld...)

Franciscus

#11 , 29 nov 2015 00:02

Elke handeling zal punten opbrengen en dus zijn vergoeding beïnvloeden - vermoed ik.
Elk punt is ongeveer € 25 waard ...

Adriana
Topic Starter

#12 , 29 nov 2015 00:10

Ik heb mij laten vertellen dat alleen de schuldbemiddelaar de CSR kan herroepen. Geen CSR, geen pro deo. Klopt dit?

sloeberken

#13 , 29 nov 2015 00:22

Enkel de arbeidsrechtbank is bevoegd om crs te herroepen.

Weo
Juridisch actief: Ja

#14 , 02 dec 2015 12:20

Geen CSR, geen pro deo. Klopt dit?
Indien de persoon onder de inkomensgrenzen valt om in aanmerking te komen voor een pro deo, kan deze er uiteraard weer een aanvragen.

Vergoeding voor CSR voor pro deo-advocaten is ok (in vergelijking met sommige andere dossiers), maar staat meestal niet in verhouding met het werk dat erin wordt gestoken.

sloeberken

#15 , 02 dec 2015 13:44

Indien de persoon onder de inkomensgrenzen valt om in aanmerking te komen voor een pro deo, kan deze er uiteraard weer een aanvragen.
Dan zal hij een domicilie in belgie moeten hebben.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”