TNT laat aftekenen door voorbijganger: pakketje verdwenen.

Innana
Topic Starter

TNT laat aftekenen door voorbijganger: pakketje verdwenen.

#1 , 19 aug 2008 08:18

Vraagje van een vriendin van me:

TNT moest mij (naam en adres bekent bij TNT) een pakketje bezorgen. Ik moest dat voor ontvangst tekenen( dus dacht ik dat dat redelijk safe was) TNT heeft dat donderdagmorgen aan de eersten beste voorbijganger meegegeven, want de geburen gedragen zich allemaal van krommenaas, niemand zag en hoorde wat.
TNT heeft nu wel een paraf van de ontvanger, voor de rest niks. En ik ben verdomme 400 euro armer.
Ik heb dus naar TNT gebeld, en zij zeiden dat ze zoveel pakketten dagelijks te bezorgen hadden dat ze het mogen leveren aan buren of mensen die zich uitgeven als buren.
Ik heb woedend gereageerd dat ze dan evengoed elke morgen hun hele handel kunnen droppen op de grote markt van Brussel.
Maar soit wat kan ik hieraan doen, wie moet er nu opdraaien voor de schade ?
Welke stappen kan ik verder ondernemen?

Is een advocaat hier niet duurder dan het pakketje waard is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 19 aug 2008 10:46

De verkoper moet het bewijs van levering leveren.

Een pak afgeven aan een voorbijganger is geen bewijs van levering aan de koper.

Ik zou niet betalen, laat wel 'aangetekend' weten dat u de zending nooit in ontvangst hebt genomen en eis alsnog de zending van uw goederen.

Innana
Topic Starter

#3 , 19 aug 2008 11:35

er moest betaald worden vóór de levering, dus dat geld is al gestort...

Reclame

Lex

#4 , 19 aug 2008 11:57

Of u nu vóór of na levering moet betalen maakt geen verschil.

De verkoper moet leveren aan de koper en niet aan de eerste de beste (passant)...

Stuur een AZ en vraag of ze ooit nog gaan leveren.

Terug naar “Consumenten Koop”