hoe krijg ik de levensgezel van mijn dochter uit huis

lica1967
Topic Starter

hoe krijg ik de levensgezel van mijn dochter uit huis

#1 , 19 nov 2015 19:34

mijn dochter haar vriend woont hier bij ons in op ons huurappartement, wat op onze naam staat. hij staat hier wel ingeschreven .
hij heeft nu een tijdje geleden de relatie stopgezet, en zegt dat hij uit huis gaat, maar daar neemt hij maar weinig aanstalte naar.
ik wil dat hij weg is voor het einde van de maand, mar denk niet dat hij dat doet.
kan ik hem verplichten te vertrekken of niet????
want deze situatie is :evil:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 nov 2015 19:38

betaalt hij een huur?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2015 20:45

Indien geen huur is het een bezetting ten bede.
U zal hem aangetekend (en per gewone) brief in gebreke moeten stellen.
Indien hij dan eind van de maand niet opstapt zal u naar de vrederechter moeten
- ofwel in verzoening ofwel ten gronde.
Indien hij geen woonst heeft zal vrederechter het OCMW in kennis stellen en na een maand een beslissing nemen.
Tegen deze beslissing kan verstek en verzet en beroep worden aangetekend.
Kan dus meerdere maanden duren...
Start in elk geval met de AS waarin een datum wordt gesteld dat hij volgens jullie buiten moet.
Reken al 3 dagen AS - termijn op op te halen - uw termijn die dan in begint te lopen ..dan naar vrederechter reken minimum 3 weken enz.
Bij akkoord tussen partijen kan vrederechter wel een vroegere datum bepalen vb vriend kan bij zijn ouders terecht ..

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”