bieding op veiling site

bartvdv

Re: bieding op veiling site

#16 , 16 nov 2015 11:27

Een openbare veiling is toch een van de uitzonderingen waarbij het herroepingsrecht niet geldt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 nov 2015 12:02

beetje raar om consumenten te beschermen vindt ik , bij elke aankoop kan men een bedenk tijd nemen enkel op zo iets raar niet ?
Als je er een beetje over nadenkt is dat helemaal niet zo raar. Indien men bedenktijd zou toelaten bij een veiling, valt heel het prijszettingssysteem ervan in duigen.

Gebruiker21

#18 , 16 nov 2015 13:05

Als je er een beetje over nadenkt is dat helemaal niet zo raar. Indien men bedenktijd zou toelaten bij een veiling, valt heel het prijszettingssysteem ervan in duigen.
Inderdaad. Dan zou iedereen een veel te hoog bedrag bieden en nadien van zijn aankoop afzien... Zo'n beetje als wat de topic starter nu wil doen ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

easyrider
Topic Starter

#19 , 16 nov 2015 15:22

Inderdaad. Dan zou iedereen een veel te hoog bedrag bieden en nadien van zijn aankoop afzien... Zo'n beetje als wat de topic starter nu wil doen ;).
neenee er is een misverstand omtrent deze topic ,het was zeker niet mijn bedoeling om als ik op max stond deze af te melden maar waar het mij eigenlijk om te doen was dat ik voelde dat er bedrog in het spel was (overduidelijk zelfs)als je op een toestel bied wat minstens 2 jaar ouder is dan de andere en alleen u product ziet stijgen, en dat deze zelfs gevoelig boven de prijs was gegaan dan de nieuwere en betere en snellere toestellen en enkel nadat ik een proxy bod had ingegeven vindt ik dus zeer verdacht en voel ik mij bedrogen , en daarom wilde ik van dit bod af zijn

Gebruiker21

#20 , 17 nov 2015 09:34

Als je dit niet kan bewijzen, sta je nergens. Trouwens, waarom heb je zelf niet op die nieuwere toestellen geboden? Misschien is dat oudere toestel wel een collector's item dat meer waard is dan de nieuwere?

Tenzij je keihard kan bewijzen dat er bedrog in het spel is (en een bewijs is meer dan de biedingen op jouw object zien stijgen nadat je een proxy bod ingebracht hebt), sta je nergens...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#21 , 17 nov 2015 10:01

Je zal dat nooit kunnen bewijzen, zo slim zijn ze wel. Hoogstens kunnen een aantal aanwijzingen en vreemde omstandigheden verzameld worden maar dat vormt geen enkel bewijs. Enkel aan zulke zaken deelnemen (live of op het net) indien je zéér goed weet wat de waarde is van het goed (en welke de kosten zijn), wat de toestand ervan is en dan 1 prijs stellen en je niet laten meeslepen.

Ik ben indertijd nog naar een aantal veilingen bij afroeping geweest en wat je daar soms ziet gebeuren tart de verbeelding.

TS weet dat alles intussen ook wel vermoed ik, hopelijk was de les niet te duur.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21

#22 , 17 nov 2015 11:37

Lang leve "sniper-bidding". Als ik een item op eBay echt wens, wacht ik altijd tot de laatste 2 seconden om mijn bod te bevestigen. Soms lukt dit, soms zijn er collega-sniper-bidders die net iets hoger geboden hadden. Maar in ieder geval heb je bij sniper bidding nog altijd het voordeel dat je voor jezelf een maximum prijs bepaalt en deze ook maar één keer biedt. Geen gelegenheid om je te laten meeslepen nog meer te bieden (je hebt gewoon de kans niet meer).

Terug naar “Consumenten Koop”