Exploot van Procureur des Konings via deurwaarder

giserke

Re: Exploot van Procureur des Konings via deurwaarder

#16 , 20 apr 2015 09:45

Inderdaad, alleen de zaken waarvoor je effectief word gedagvaard moeten aan bod komen. De rest moet je afblokken.

En let op dat je zelf geen bekentenissen aflegt die je niet wil.
Als het OM ook aanvoert dat U de documenten niet bijhad => afblokken omdat je daarvoor niet wordt gedagvaard.
En als de rechter hierover vragen stelt, antwoorden enkel dat U daarvoor niet wordt gedagvaard. Het doet officieel niks terzake.

De truck van het OM zal zijn dat ze veelvuldig zullen spreken over het niet bijhebben van de documenten om verwarring bij de rechter te veroorzaken.
Belangrijk is telkens kort tussen komen, wanneer die aantijging wordt uitgesproken, dat dit niet terzake doet en verwijzen naar de dagvaarding.
Als dit te erg wordt, onderbreek de zaak met het verzoek dat het OM moet stoppen met framen, en zich moet houden aan de elementen in de dagvaarding.

Hetzelfde telt natuurlijk ook voor de minnelijke schikking voor de alcohol intoxicatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
belgian-tsm
Topic Starter

#17 , 20 apr 2015 11:57

Ok, bedankt voor de goede raad en toelichtingen, ik zal eerdags een schrijven ontvangen van de advocaat die ik gekozen heb. en het enige dat ik best bezorg zijn de groene kaarten.

volgens een politieman, mijn buur zou het ook zo aangeklaagd zijn, omdat ik buiten de 24uur kwam, en omdat ze met kantooruren geen rekening houden...

feiten zijn gebeurd rond 0:XX op 6 augustus 2014 en ik heb van verzekering pas mail gehad dat de fax is verstuurd en ze gebeld hebben na 9u op 7 augustus, dus in theorie , buiten de 24uur.

En de enige die weet of de fax is aangekomen is de politie zelf, als ze de fax hebben bijgehouden en toegevoegd aan dossier uiteraard.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 apr 2015 13:56

buiten de 24 uur staat nergens... maar zou kunnen zijn dat de politie u een kans heeft gegeven de documenten nog binnen te brengen ..gezien u niet bent geweest hebben ze hun PV opgesteld - artikels ingevuld en doorgestuurd.
Vermoedelijk tijdens hun volgende dienst dus.

Reclame

belgian-tsm
Topic Starter

#19 , 15 nov 2015 17:48

Een beetje een late reactie, maar maar de advocaat van de verzekering heeft de politierechtbank kunnen overtuigen van mijn verdediging, waardoor alles op een minimumboete neer kwam, maar wel X6 opcediemen + de gerechtskosten. Ik ging daar nog een betalingsdocument voor krijgen, we zijn bijna een jaar verder, maar dit zal één van volgende weken of maanden wel in de bus vallen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”