Kinderen weghalen bij druggebruikende moeder

julie3
Topic Starter

Kinderen weghalen bij druggebruikende moeder

#1 , 30 mar 2015 10:45

Hoi,

Één van mijn collega's zit momenteel in een moeilijke situatie. Zij is reeds 5 jaar samen met haar vriend, die 2 dochters (8j & 9j) heeft uit een vorige relatie.
Nu is het algemeen geweten dat die moeder van de 2 dochters met een ernstig drugprobleem kampt. Graag zou mijn collega de kinderen van haar vriend uit die situatie halen en voltijds bij haar en en haar vriend hebben.

Is dit mogelijk en welke stappen moeten er ondernomen worden?

Momenteel is de situatie dat de 2 dochters in het weekend bij de vader zijn en tijdens de week bij de moeder.

Bedankt voor jullie tijd!

Julie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2015 11:10

Zijn er ook bewijzen, PV's, ... van deze algemene wetenschap?

julie3
Topic Starter

#3 , 30 mar 2015 13:19

zij zegt dat haar vriend ooit eens (toen die nog samen was met de moeder) een instelling die druggebruikers begeleidt heeft gebeld toen de moeder aan het gebruiken was en dat ze langsgeweest zijn, of dat ze dit echt bijhouden weet ik niet.

Reclame

julie3
Topic Starter

#4 , 30 mar 2015 18:51

Hoe kan men zoiets in feite bewijzen?

Franciscus

#5 , 02 okt 2015 22:02

Politie bellen en afspraak maken om uitleg te geven en die zullen dan wel langsgaan.

julie3
Topic Starter

#6 , 10 nov 2015 20:59

Er komt sociaal onderzoek . Er zijn pvs opgemaakt moeder gebruikt harddrugs, verkoop harddrugs, nieuwe vriend gekend bij politie vr drugs en huishoudelijk Geweld, kindjes (7j-9j) zelf naar politie gebeld tijdens één van hun gevecht, kijkt juridische assistent hierom of niet echt? Gaat die ook praten met politie?

julie3
Topic Starter

#7 , 10 nov 2015 21:01

Pv zijn over verschillende jaren gespreid, moeder al 20 jaar gekend bij diensten vr drugsverslaafden

Franciscus

#8 , 10 nov 2015 22:36

Dan dringend met de jeugddienst bij politie gaan praten.

julie3
Topic Starter

#9 , 12 nov 2015 07:09

Ook gedaan. Ze gingen haar uitnodigen op gesprek maar ze is er nooit op ingegaan. Sindsdien hebben ze geen actie meer ondernomen volgens mij.

Franciscus

#10 , 12 nov 2015 14:16

Dan terug eens contact opnemen.

Terug naar “Andere”