Eenmanszaak Prive en Bedrijf rekening

Celetste
Topic Starter

Eenmanszaak Prive en Bedrijf rekening

#1 , 12 nov 2015 00:07

Hey iedereen,

Ik ben momenteel bezig met het opstarten van een eenmanszaak, en daarbij ben ik het ondernemingsplan aan het maken. Nu die is klaar maar iemand die ook een zaak opricht zegt me dat ik mijn prive kosten(eten, kledij, huur,...), die totaal niets met de ondernemings te maken hebben, ook moet inbrengen in het financieel plan van het ondernemingsplan. Ik weet dat ik volledig aansprakelijk ben maar moet je dan echt dat inbrengen daarin?

Alvast bedankt,
Celeste

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin

#2 , 12 nov 2015 02:48

Die persoon snapt er miets van.

Natuurlijk moet je wel kijken of je inkomsten na belasting voldoende zijn om van te leven.

basejumper

#3 , 14 nov 2015 13:36

Bij een eenmanszaak is er geen afgescheiden vermogen van het privé vermogen. Het is dus best dat het businessplan niet enkel rekening houdt met professionele inkomsten en uitgaven, maar dat er ook een hoofdstuk "levensminimum" wordt opgenomen. je berekent daar je vaste privé kosten (behuizing, energie en nutsvoorzieningen en vaste kosten, voedsel en kleding) Finaal moet de rekening sluitend zijn. Niet alleen voor je professionele kosten, maar ook om je levensonderhoud te betalen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”