uitlokking?

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: uitlokking?

#16 , 10 nov 2015 00:24

Je zal best een advocaat nemen indien je dit tot een rechtszaak laat komen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jake2008
Topic Starter

#17 , 10 nov 2015 11:24

Dit heeft de verkoper reeds beslist om dit na 2,5 jaar tot een rechtzaak te laten komen :-)

Waar ik vooral wakker van lig, is waar ik in de fout ben gegaan om dit tot een rechtzaak te laten komen.

mjers

#18 , 10 nov 2015 11:32

Dit heeft de verkoper reeds beslist om dit na 2,5 jaar tot een rechtzaak te laten komen :-)

Waar ik vooral wakker van lig, is waar ik in de fout ben gegaan om dit tot een rechtzaak te laten komen.

Het niet naleven van de verkoopsovereenkomst.

Zij eisen uitvoering.
Jij protesteert dit...

Zonder toegevingen is een rechtszaak de enige uitkomst.

Reclame

roharro

#19 , 10 nov 2015 11:50

Door een slecht geformuleerde contractuele verbintenis aangegaan te hebben en/of die verbintenis/contract verkeerd te hebben begrepen.
Men kan trouwens gedagvaard worden ook zonder dat men een fout heeft gemaakt, bijv. omdat de tegenpartij dat wèl vindt, zelfs ten onrechte.
De vraag die u stelt is een beetje zoals die van de kip en het ei.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jake2008
Topic Starter

#20 , 10 nov 2015 16:22

De vraag die u stelt is een beetje zoals die van de kip en het ei.
Dan zal ik waarschijnlijk kiezen voor het ei, het uilskuiken komt er per slot van rekening uit :?

Het niet naleven van de verkoopsovereenkomst.

Zij eisen uitvoering.
Jij protesteert dit...

Zonder toegevingen is een rechtszaak de enige uitkomst.
tja een spijtige zaak, zeker omdat we dan eigenlijk beide de verkoopovereenkomst niet hebben nageleefd, ik omdat ik geen toestel wil kopen zonder kast, zij omdat ze de eerste intentie hadden om het toestel te leveren bijna een jaar na 'aankoop', terwijl er in de verkoopswaarden staat dat de klant zonder ingebrekestelling kan afzien van zijn bestelling indien deze na zes maanden niet geleverd is.
het zal een welles-nietes spelletje worden...

Wat denken jullie trouwens over de 30% schadevergoeding op een zuivere aankoop/verkoop?

Weo

#21 , 10 nov 2015 17:44

Wat denken jullie trouwens over de 30% schadevergoeding op een zuivere aankoop/verkoop?
Lijkt me redelijk te zijn rekening houdend met uw onderstaand bericht.
dit begrijp ik roharro, was het niet dat deze toestellen op afroep worden gemaakt (producent haalt aan met een 200-tal types van toestellen - 17.000 verschillende mogelijkheden te kunnen leveren en dat het toestel op naam door hun assemblage gaat) en dus enkel kunnen aangekocht worden bij de producent (en dus ook leverancier), ziet u mijn vraagtekens komen? :-)
Als het toestel enigszins op maat wordt gemaakt, is het immers niet makkelijk voor een verkoper om een koper te vinden die net dezelfde voorkeur heeft.

Er moet uiteraard wel enige wederkerigheid zijn mbt de schadevergoedingen.

Jake2008
Topic Starter

#22 , 17 nov 2015 16:52

Lijkt me redelijk te zijn rekening houdend met uw onderstaand bericht.
dit begrijp ik roharro, was het niet dat deze toestellen op afroep worden gemaakt (producent haalt aan met een 200-tal types van toestellen - 17.000 verschillende mogelijkheden te kunnen leveren en dat het toestel op naam door hun assemblage gaat) en dus enkel kunnen aangekocht worden bij de producent (en dus ook leverancier), ziet u mijn vraagtekens komen? :-)
Als het toestel enigszins op maat wordt gemaakt, is het immers niet makkelijk voor een verkoper om een koper te vinden die net dezelfde voorkeur heeft.

Er moet uiteraard wel enige wederkerigheid zijn mbt de schadevergoedingen.
Dan zit je natuurlijk weer op het feit dat die bestelling van dat toestel door hen geannuleerd is bij de producent... :)

Terug naar “Consumenten Koop”