Te naief... en nu gepluimd.

Katia_Steve
Topic Starter

Te naief... en nu gepluimd.

#1 , 08 nov 2015 10:25

Mijn vader is 73 en kan noch lezen of schrijven. Jaren geleden heeft hij iemand gezocht om thuis wat bij te springen. Daar groeiende zogezegd iets mooi uit, maar in mijn ogen heeft deze vrouw hem afgenomen van zijn familie. We zagen hem minder en minder maar ik was de enigste die hem niet heeft laten vallen... ook niet nadat ze achter zijn rug zogezegd geld kwam vragen voor een wagen voor hem te kopen... geld dat wij nooit terug gezien hebben. EN dat trukje heeft ze bij 4 mensen gebruikt om zo zkeer te zijn dat die al geen contact meer zouden zoeken.

NU heeft mijn vader EINDELIJK ingezien dat het een valse trut is die odertussen zoveel schulden gemaakt heeft op zijn naam dat hij daar onmogelijk ooit zal uitgeraken. Zijn spaarrekening is leeg en overal waar we al gaan horen zijn heeft ze schulden (van de bakker tot de restaurant waar ze met haar dochter ging eten... en telkens zette ze alles op mijn vader zijn naam. Haar dochter kocht een wagen en zette hem op mijn vader zijn naam maar de wagen werd niet ingeschreven... en hij werd tegengehouden :(

EN zo vinden wij al 1 week iedere dag weer wel een of andere schuld :(
Vrijdag is er een deurwaardeer langsgeweest met de melding dat ze uit het huis gezet worden op 23 november. Zij wist dat al, maar voor mijn vader kwam dit hard aan.

Ze hebben gisteren in elkaar geslagen omdat hij naar mij wou komen (heb dat aangegeven aan de politie met foto's van zijn verwondingen als bewijs.)

Nu kan ik hem echt niet op straat gaan laten zitten als hij uit het huis gezet wordt, maar ik wil weten in hoeverre dit voor mijn gzin gevaarlijk kan worden? Ik heb hard gewerkt om hier te raken en zou mijn huis, wagen en inboedel niet kwijt willen spelen om dat mijn vader zch heeft laten vange door die oplichtster. Maar het is en blijft mijn vader dus moet ik iets ondernemen... ook al wou hij mij en andere mensen in het verleden niet geloven dat het een slechte persoon was die hij in huis haalde.

Wie kan mij zeggen wat ik hier moet doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 nov 2015 10:57

Denk dat je best een goede advocaat onder de arm neemt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#3 , 08 nov 2015 12:10

Onmogelijk om van hieruit te beoordelen hoe eea zit met die schulden, cfr advies hierboven: ga eens langs bij een advocaat.

Voor de woonst: indien een deurwaarder achter hem aan komt en hij woont bij u dan moet u van alles kunnen bewijzen dat het uw eigendom is, anders kan er beslag worden op gelegd. Neem daar geen risico mee, andermans domheid moet u niet in problemen brengen. Wat u kan doen: hem (financieel) helpen iets kleins te huren, ik veronderstel dat hij tenminste een pensioen zal ontvangen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

eylis

#4 , 08 nov 2015 12:34

belangrijke vraag ook: woonden je vader en zijn vriendin wettelijk of feitelijk samen, gehuwd? Gescheiden bankrekeningen of 1 gezamelijke? Contacteer zo vlug mogelijk een, advocaat en breng alle bewijzen mee in verband met mogelijke frauduleuze praktijken van partner en haar dochter. Het verhaal ivm de aankoop van de wagen bvb: hoe is die "op de naam van de vader" gezet? wie heeft dit ondertekend? Vader is analfabeet, er kan dus misschien bewezen worden dat hij documenten heeft getekend die hij niet helemaal begreep. Onder voorbehoud van andere raad van forumleden ben ik geneigd te adviseren dat je met je vader ook meteen klacht neerlegt wegens misleiding en misbruik van goed vertrouwen (cfr analfabete vader én zijn leeftijd)

Katia_Steve
Topic Starter

#5 , 08 nov 2015 19:23

er stond niets op papier... en ze heeft alles blijkbaar ergens anders ondergebracht wat we zijn vandaag gaan zoeken achter bewijzen. Alles is verdwenen.

sloeberken

#6 , 08 nov 2015 19:27

Er is maar 1 oplossing een advocaat inschakelen.

Xenophon

#7 , 08 nov 2015 19:37

Niet gehuwd? Niet wettelijk samenwonend? 'Er stond niets op papier' is misschien mogelijk voor gelden op een gemeenschappelijke rekening maar toch niet om ergens een lening af te sluiten of iets op krediet te kopen? U zegt dat uw vader analfabeet is...hoe is dat dan in zijn werk gegaan? Enfin, zonder een hoop bijkomende info valt er weinig zinnigs over te zeggen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 nov 2015 09:59

er stond niets op papier... en ze heeft alles blijkbaar ergens anders ondergebracht wat we zijn vandaag gaan zoeken achter bewijzen. Alles is verdwenen.
Als er nergens iets op papier staat en uw vader op geen enkel moment aanwezig was wanneer de schulden werden gemaakt, betwist dan elk van deze schulden.
Gezien de ernst van de situatie zou ik mij echter ook richten tot een advokaat.

mjers

#9 , 09 nov 2015 10:58

En wie gaat dat betalen? En wat is het nut om een advocaat in te schakelen en een rechtszaak te beginnen?

Het geld ga je nooit meer terug zien, want ze heeft overal schulden...

sloeberken

#10 , 09 nov 2015 11:06

Ze kunnen die auto toch in beslag nemen. Raad aan een advocaat vragen wat je kansen zijn, is nu ook die geweldige kost niet.

Xenophon

#11 , 09 nov 2015 11:06

En wie gaat dat betalen? En wat is het nut om een advocaat in te schakelen en een rechtszaak te beginnen?

Het geld ga je nooit meer terug zien, want ze heeft overal schulden...
Wie dat gaat betalen: TS of de vader. Er wordt nergens gesproken over een rechtszaak beginnen, maar het lijkt me zeker zinvol om eerst alles op een rijtje te zetten teneinde exact te kunnen bepalen wat de situatie is. Daarna kan geëvalueerd worden of het de moeite loont een procedure op te starten of klacht neer te leggen. Het is ook niet omdat er (gesteld dat een gunstig vonnis bekomen wordt) nu niet kan ingevorderd worden, dat -zoals mijn favoriete ontvanger steeds met vrome stem zegt- een schuldenaar niet tot beter fortuin kan komen. En ondertussen inderdaad Lanox' advies volgen en elke schuldeiser eerst laten bewijzen dat hij een geldige, bewijskrachtige titel heeft t.o.v. de vader.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”